قیمت جهانی نفت خام امروز ۱۴۰۳/۰۶/۱۶

نفت خام برنت ۷۲ دلار و ۶۹ سنت شد

بهای معاملات نفت برنت یک سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۷۲.۶۹ دلار در هر بشکه ایستاد در حالیکه بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۶۹.۱۵ دلار ایستاد.

قیمت نفت که روز پنج شنبه ۱۴ مهر ماه تحت تاثیر نگرانی ها درباره تقاضا در آمریکا و چین و افزایش احتمالی ذخایر از لیبی در پایین نگه داشته شد، عقب نشینی بزرگ از موجودی آمریکا و تاخیر در افزایش تولید تولیدکنندگان اوپک پلاس را جبران کرد.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات نفت برنت یک سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۷۲.۶۹ دلار در هر بشکه ایستاد در حالیکه بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵ سنت معادل ۰.۱ درصد کاهش یافت و در ۶۹.۱۵ دلار ایستاد.

این کم ترین نزدیکی برای برنت از ژوئن ۲۰۲۳ برای دومین روز پیاپی و کم ترین نزدیکی برای WTI از دسامبر ۲۰۲۳ برای سومین روز پیاپی بود.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد شرکت های انرژی طی هفته منتهی به ۳۰ اوت ۶.۹ میلیون بشکه نفت خام را از انبار خارج کرده اند. ،

این رقم بسیار بیشتر از پیش بینی یک میلیون بشکه ای تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود، اما در راستای کشش ۷.۴ میلیون بشکه ای بود که گروه صنعتی موسسه امریکن پترولیوم روز چهارشنبه گزارش کرد.

حمایت بیشتر از مذاکرات میان سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدانش به رهبری روسیه که در مجموع به اوپک پلاس معروف است، درباره به تاخیر انداختن افزایش تولید که قرار است از ماه اکتبر آغاز شود، صورت گرفت.

اوپک پلاس با به تاخیر انداختن افزایش برنامه ریزی شده تولید نفت برای اکتبر و نوامبر موافقت کرد و گفت در صورت نیاز می تواند این افزایش را متوقف یا معکوس کند.
تحلیلگران شرکت بانکداری سرمایه گذاری آمریکایی جفریز گفتند تصمیم اوپک پلاس تاثیری بر تحکیم توازن سه ماهه چهارم به میزان حدود ۱۰۰ هزار تا ۲۰۰ هزار بشکه در روز دارد و باید برای جلوگیری از تولید مواد حتی اگر تقاضا از سوی چین بهبود نیابد، کافی باشد.

با این حال، باب یاوگر، مدیر آینده انرژی در میزوهو گفت که بازار تحت تاثیر اخبار اوپک پلاس قرار نگرفته است.

” بازار بنزین قادر خواهد بود نفت خام را حتی در صورتی که هرج و مرج اوپک بر قیمت تکیه نکند، نابود کند. اگر به بنزین نیاز ندارید، برای تهیه بنزین نیازی به نفت خام ندارید.”

پس از اینکه شرکت های انرژی هفته گذشته ۰.۸ میلیون بشکه بنزین به ذخایر آمریکا اضافه کردند، معاملات بنزین آمریکا به پایین ترین حد خود از مارس ۲۰۲۱ رسید.

در لیبی، به برخی از نفتکش ها اجازه داده شد تا نفت خام را از انبار اعضای اوپک بارگیری کنند هر چند که تولید در بحبوحه بن بست سیاسی بر سر بانک مرکزی و درآمد نفتی کاهش یافت.

تناقض در داده های آمریکا

آخرین داده های اقتصادی آمریکا به بازاری که به دنبال سرنخ هایی درباره مسیر کاهش نرخ بهره فدرال رزرو است، در مورد سلامت اقتصاد کمک کرد.
بانک مرکزی آمریکا در سال های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ برای مهار افزایش تورم، نرخ ها را به شدت افزایش داد، اما انتظار می رود در نشست سیاست گذاری ۱۷ تا ۱۸ سپتامبر، هزینه های استقراض را کاهش دهد. نرخ های پایین تر می تواند رشد اقتصادی و تقاضا برای نفت را افزایش دهد.

فعالیت بخش خدمات آمریکا در ماه اوت ثابت بود، اما افزایش اشتغال کند شد و با کاهش بازار کار سازگار باقی ماند.

در همین حال، رشد مشاغل خصوصی آمریکا در ماه اوت به کم تر از ۲ / ۱ – ۳ سال رسید و داده های مربوط به ماه قبل کم تر مورد بازبینی قرار گرفت که به طور بالقوه به رکود شدید بازار کار اشاره دارد.
در مقابل، تعداد آمریکایی هایی که درخواست های جدیدی برای مزایای بیکاری ثبت کرده اند، هفته گذشته با پایین ماندن اخراج ها کاهش یافت.
تحلیلگران UBS در یادداشتی با اشاره به انتشار گزارش بانک مرکزی آمریکا در روز چهارشنبه که به عنوان بررسی سلامت اقتصاد در حدود هر شش هفته یک بار عمل می کند، گفتند: “از نظر ما،” کتاب بیگ ” نشان می دهد که اقتصاد در حال حاضر با سرعت پایین تری در حال رشد است و خطرات رکود در حال افزایش است.”

https://roydadnaft.ir/32796کپی شد!