قیمت جهانی نفت خام در امروز ۱۴۰۳/۰۶/۱۵

نفت خام برنت به ۷۳ دلار و ۱۲ سنت رسید

بهای معاملات نفت برنت برای نوامبر ۴۲ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۷۳.۱۲ دلار در هر بشکه در روز پنجشنبه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای ماه اکتبر با ۳۷ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، در ۶۹.۵۷ دلار بسته شد.

قیمت نفت روز پنج شنبه تحت تاثیر تاخیر احتمالی افزایش تولید تولیدکنندگان اوپک پلاس و کاهش موجودی آمریکا از پایین های چند ماهه صعود کرد، هر چند این افزایش ها با تداوم نگرانی های تقاضا محدود شد.

به گزارش رویداد نفت، آمار موسسه امریکن پترولیوم (API)نشان داد موجودی نفت خام آمریکا هفته گذشته ۷.۴۳۱ میلیون بشکه کاهش یافت که بسیار بیشتر از رقم یک میلیون بشکه ای مورد انتظار تحلیلگران در نظرسنجی رویترز بود.

جان ایوانز، تحلیلگر شرکت PVM با اشاره به یافته های این موسسه گفت: امروز صبح وقفه ای در تنفس و کاهش قیمت نفت وجود دارد.

بهای معاملات نفت برنت برای نوامبر ۴۲ سنت معادل ۰.۶ درصد افزایش یافت و به ۷۳.۱۲ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۸۱۰ به وقت گرینویچ رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای ماه اکتبر با ۳۷ سنت معادل ۰.۵ درصد افزایش، در ۶۹.۵۷ دلار بسته شد.

منابع روز چهارشنبه به رویترز گفتند: حمایت بیشتر از مذاکرات میان سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک)و متحدانش به رهبری روسیه که در مجموع با نام اوپک پلاس شناخته می شود، درباره به تاخیر انداختن افزایش تولید که قرار است از ماه اکتبر آغاز شود، حاصل شد.

اوپک پلاس در ماه اکتبر آماده افزایش تولید ۱۸۰،۰۰۰ بشکه در روز بود که بخشی از برنامه های کاهش تدریجی اخیر ۲.۲ میلیون بشکه در روز بود.

با این حال، ادامه تقاضای کم در چین و پایان احتمالی مناقشه توقف صادرات نفت لیبی، این گروه را وادار به تجدید نظر کرده است.
اطلاعات رسمی ذخایر نفت آمریکا از اداره اطلاعات انرژی (EIA)در ساعت ۱۴۳۰ به وقت گرینویچ منتشر می شود.

بازارهای مالی نیز منتظر شاخص های بیشتر اقتصاد کلان آمریکا در اواخر روز پنجشنبه از جمله داده های مشاغل بودند.

https://roydadnaft.ir/32786کپی شد!