فرماندار جیرفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی در اجرای تصمیم شورای تامین کوتاهی کرد

فرماندار شهرستان جیرفت گفت: شورای تامین یک ماه است به شرکت نفت نامه زده در جایگاه‌ها دوربین نصب و به هم متصل شوند تا فردی نتواند طی یک روز در چند جایگاه بنزین بگیرد اما هنوز این کار انجام نشده و کوتاهی کرده‌اند که ما به دادستان گزارش کوتاهی را دادیم.

فرماندار شهرستان جیرفت گفت: شورای تامین یک ماه است به شرکت نفت نامه زده در جایگاه‌ها دوربین نصب و به هم متصل شوند تا فردی نتواند طی یک روز در چند جایگاه بنزین بگیرد اما هنوز این کار انجام نشده و کوتاهی کرده‌اند که ما به دادستان گزارش کوتاهی را دادیم.

به گزارش رویداد نفت، احمد بلندنظر روز پنجشنبه در نشست شورای اداری شهرستان جیرفت اظهار کرد: شرکت نفت مثل یک فرد پولداری است که قاچاق سوخت برایش ناچیز است و آن را نمی بیند چون اگر می دید و دنبال آن بود، فکری می کرد و تصمیمی می گرفت تا ما شاهد ناامنی جاده‌ها و مشکلات مردم در این زمینه نباشیم.

وی تاکید کرد: وظیفه شرکت پخش فرآورده‌های نفتی نظارت بر جایگاه ها است اما همه انتظارات از فرمانداری است.

بلندنظر با بیان اینکه این ۲ سال اجرای طرح تحمل کردم ادامه داد: طرح کدینگ ملی است، وقتی صف‌ها طولانی می شود در نتیجه تصمیم‌های کشوری است و کاری از عهده فرماندار بر نمی آید.

وی یادآور شد: قانون مدونی برای مبارزه با قاچاق سوخت نداریم اما تنها شهرستانی هستیم بابت سوخت شهید دادیم و چند هزار لیتر قاچاق سوخت کشف شده است.
فرماندار جیرفت اضافه کرد: پیشنهاد دادم برای حل مشکل سوخت ٢ راه داریم که یکی گران کردن سوخت است اما مشکلات خاص برای مردم ایجاد می کند.

وی افزود: دومین راه این است که در شهرستان های جنوبی ۲۱۰ لیتر سهمیه قبلی را بدهند و کارت های آزاد جایگاه ها را جمع کنند و مطمئنا دیگر صفی در شهرستان تشکیل نمی شود.

طی روزهای اخیر رییس کل دادگستری کرمان هم اعلام کرد: هفت نفر از عوامل دولتی در اداره صنعت، معدن و تجارت، شرکت نفت شهرستان کهنوج، رودبار جنوب و جازموریان به اتهام اخذ رشوه در بحث قاچاق سوخت دستگیر و تحقیقات اولیه از آنان انجام شده است.

فرماندار جیرفت همچنین با اشاره به گلایه مردم از شرایط بازار در این شهرستان گفت: صنعت، معدن و تجارت، جهاد کشاورزی، تعزیرات و اتاق اصناف در حوزه بازار وظیفه دارند و هر هفته‌ای باید نرخ مشخص و بر بازار نظارت کنند.

وی یادآور شد: در سایه بعضی ادارات کل جنوب کرمان ظلم به شهرستان جیرفت می شود چون برخی ادارات کل اداره ای در شهرستان ندارند که زیر مجموعه فرمانداری باشد.

فرماندار جیرفت افزود: بارها به راهداری نامه زدیم ١٠ نقطه حادثه خیز را بهبود ببخشد اما گفتند پول نداریم، وقتی دادستان طی نامه‌ای تاکید کرد که در کروکی های تصادف، پلیس دستگاه مقصر را هم تعیین کند دیدیم بعد از آن راهداری وارد عمل شد و شروع به بهبود مسیرهایی کرد که ما پیشتر اعلام کرده بودیم و انجام ندادند.

وی با اشاره به یکی دیگر از کم کاری دستگاه‌ها بیان کرد: سه ماه پیش کنارگذر رودخانه ملنتی تخریب شده اما شهردار و آب منطقه‌ای توپ را به زمین یکدیگر می اندازند.

بلندنظر ادامه داد: از معاون عمرانی استاندار کرمان استعلام شد و مشخص کردند که وظیفه شهرداری است اما باز هم شهرداری توپ را به زمین آب منطقه‌ای انداخت.

فرماندار تاکید کرد: به وجدان و خدای خود باید پاسخگو باشیم، چه کارهایی می توانستیم انجام دهیم و ندادیم یا خارج از وظیفه ما بود و انجام دادیم.
وی افزود: کسانی که در مجموعه کوتاهی می کنند باید جواب خدا، مردم و شهید رییسی را بدهند.

بلندنظر در بخش دیگری از سخنان خود گفت: تشکیل هیات دولت که با شعار وفاق ملی شکل گرفت را به فال نیک می گیریم و این وفاق ملی با همکاری مدیران در سطح پایین تا بالاتر و آحاد جامعه شکل می گیرد و کارها پیش می رود.

وی اظهار کرد: ۹۶ طرح با ۶ هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده آماده افتتاح در هفته دولت است.

بلندنظر ادامه داد: عملیات اجرایی ۴۰ طرح هم با اعتبار ۸ هزار و ۳۰ میلیارد ریال آغاز می شود که در مجموع اعتبار هر ٢ بخش ۱۴ هزار و ۱۶۰ میلیارد ریال و بیشتر در حوزه روستاها و بخش ها بوده است.

امام جمعه جیرفت هم در این نشست گفت: ساده زیستی، ولایتمداری، کار خالصانه و بدون منت و مردمی بودن ویژگی های شهید باهنر و رجایی بود.

حجت‌الاسلام میثم تارم افزود: رجایی همواره به مردم توصیه می کرد اگر تغییری در رفتار من رخ داد بر سر من فریاد بزنید و به یادم بیاورید.

وی یادآور شد: با یک وفاق و همکاری هیات دولت شکل گرفت و اکنون نوبت رییس جمهور و هیات دولت است که با همان منش و روش شهید رجایی و باهنر و رییسی کارها را پیش ببرند.

https://roydadnaft.ir/32623کپی شد!