پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه به دو شهر فارس

استاندار فارس گفت: یکی از موضوعاتی که طی سال‌های گذشته به دنبال رفع آن بودیم، پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه به دو شهرستان مهر و لامرد بود که روز سه‌شنبه نخستین بخش عوارض به مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان به حساب اداره کل امور مالیتی استان فارس واریز شد.

استاندار فارس گفت: در هفته دولت تعداد ۹۸۳ پروژه با ارزش بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف آب آشامیدنی، راه، بهداشت و درمان، عمران روستایی، مسکن، برق، ورزشی و صنعت و کشاورزی در سطح استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش رویداد نفت، محمدهادی ایمانیه روز چهارشنبه سی‌ویکم مرداد در نشست خبری خود با خبرنگاران به مناسبت فرا رسیدن هفته دولت ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه شهیدان رجایی، باهنر و شهید رئیسی اظهار کرد: این سه شهید در عرصه مدیریت اجرایی کشور در بالاترین سطح به شهادت رسیدند و به ما این درس را آموختند که در عرصه خدمت کردن به خلق، بیشترین پاداش، معنوی و الهی است.

وی افزود: در هفته دولت سال گذشته که تقارن با سفر دوم رئیس‌جمهور شهید و اعضای هیئت دولت به استان فارس بود، تلاش شد تا پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد و افتتاحیه‌های رسمی با حضور وزرای دولت در شهرستان‌ها صورت گرفت.

استاندار فارس تصریح کرد: در این راستا این پیشنهاد به تهران مطرح شد تا بهره‌برداری از پروژه‌های هفته دولت صورت گیرد اما افتتاحیه‌های رسمی با استقرار دولت جدید و با حضور وزرای جدید انجام شود و هم اکنون در انتظار تأیید این پیشنهاد از سوی تهران هستیم.

ایمانیه خاطرنشان کرد: در هفته دولت تعداد ۹۸۳ پروژه با ارزش بیش از ۲۶ هزار میلیارد تومان در حوزه‌های مختلف آب آشامیدنی، راه، بهداشت و درمان، عمران روستایی، مسکن، برق، ورزشی و صنعت و کشاورزی در سطح استان فارس به بهره‌برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: در حوزه امور آب آشامیدنی ۶۸ پروژه، فضاهای آموزشی، فرهنگی، هنری و رفاهی و مراکز عالی فرهنگی هنری ۹۴ پروژه، امور بهداشت و درمان ۹۴، امور برق در حوزه نیروگاه، پست، خطوط انتقال، برق رسانی روستایی ۵۸، عمران شهری و روستایی ۲۲۷، مسکن شهری و روستایی ۱۸۹، امور ورزشی ۲۷، طرح‌های تولیدی بخش صنعت و کشاورزی ۲۷ و سایر پروژه‌های عمرانی، زیربنایی و خدماتی و رفاهی ۷۰ پروژه به بهره‌برداری می‌رسد.

استاندار فارس همچنین در این نشست از بهره‌برداری طرح تصفیه بنزین پالایشگاه شیراز در تولید بنزین یورو ۴ با اعتبار ۹ هزار میلیارد تومان خبر داد.

۵ شهرستان بیشترین تعداد پروژه‌های قابل بهره‌برداری را دارند

ایمانیه ادامه داد: در هفته دولت ۲۰ پروژه اصلی در سطح استان به بهره‌برداری می‌رسد که از حیث بیشترین تعداد پروژه‌های قابل بهره‌برداری شهرستان‌های داراب، فسا، سپیدان، لارستان و مرودشت در صدر قرار دارند و کمترین تعداد پروژه مربوط به شهرستان پاسارگاد با پنج پروژه و اعتبار ۱۲۷ میلیارد تومان است.

وی در خصوص اشتغالزایی ایجاد شده در بهره‌برداری از این پروژه‌ها اظهار کرد: میزان اشتغال ایجاد شده با بهره‌برداری از این پروژه‌ها برای ۲۶۰۰ نفر خواهد بود.

استاندار فارس همچنین در پایان این نشست افزود: یکی از موضوعاتی که طی سال‌های گذشته به دنبال رفع آن بودیم، پرداخت عوارض آلایندگی عسلویه به دو شهرستان مهر و لامرد بود که روز سه‌شنبه نخستین بخش عوارض به مبلغ ۱۵۷ میلیارد تومان به حساب اداره کل امور مالیتی استان فارس واریز شد.

https://roydadnaft.ir/32604کپی شد!