پیشرفت ۶۰ درصدی پروژه تعمیرات اساسی مبدل‌های حرارتی ردیف C فروزان

با تلاش و همت کارکنان واحدهای مختلف منطقه عملیاتی خارگ شرکت نفت فلات قاره ایران، پروژه تعمیر مبدل‌های حرارتی ردیف C کارخانجات خشکی فروزان با 60 درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

با تلاش و همت کارکنان واحدهای مختلف منطقه عملیاتی خارگ شرکت نفت فلات قاره ایران، پروژه تعمیر مبدل‌های حرارتی ردیف C کارخانجات خشکی فروزان با ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال انجام است.

به گزارشرویداد نفت به نقل از شرکت نفت فلات قاره ایران، مهندس محمدرضا باروزه معاون نوسازی و تعمیرات منطقه با اعلام این خبر گفت: با تلاش و همت کارکنان بخش‌های مختلف تعمیرات مکانیک منطقه شامل کارگاه مرکزی، نقلیه سنگین و سبک، جوشکاری، کارگاه مخازن و پیمانکار بخش خصوصی و پشتیبانی تدارکات و امور کالای منطقه، علی‌رغم شرایط نامساعد جوی، گرما و رطوبت بالای هوا پروژه تعمیرات مبدل‌های حرارتی ردیف C کارخانه خشکی فروزان با رعایت دستورالعمل‌های ایمنی، بدون وقفه و با دقت و سرعت در حال انجام است.

وی افزود: پیش از این تعدادی از مبدل‌های ردیف A  و B کارخانه ابوذر خشکی تعمیر شده بود که به منظور ضرورت صیانت از تولید نفت و گاز کشور در میدان مشترک نفتی سکوی فروزان با کشور عربستان و شرایط ناپایدار ردیف‌های A   و B  با تدبیر مسئولین شرکت و پیگیری مجموعه مدیریت منطقه، ساخت تیوب‌باندل‌های مورد نیاز به یکی از شرکت‌های داخلی واگذار و تعویض کل تیوب‌باندل‌های ردیف C از ابتدای خرداد سال جاری آغاز شد.

باروزه در تشریح اقدامات انجام شده بیان کرد: پس از حدود ۳ ماه از آغاز پروژه تعمیرات مبدل‌های ردیف C فروزان ضمن اسپیدگذاری در نقاط و سایزهای مختلف، تمامی لوپ‌های ۱۰ و ۱۲ اینچ بین مبدل‌ها باز و ۶ دستگاه تیوب‌باندل‌های فرسوده از داخل شل‌ها بیرون کشیده شد. همچنین ۴ عدد ساپورت مربوط به مبدل‌های Q و N توسط واحد ساختمانی بازسازی و اصلاح و ۴ عدد شل جدید مربوط به مبدل‌های P، Q ، L وN تعویض و تعداد ۵ عدد تیوب‌باندل جدید مربوط به مبدل‌های P ، Q ، L ، N وM جا زده و متعلقات مبدل‌های L ، N و Q جهت آبگیری و تست‌های شل و تیوب بسته شد.

معاون نوسازی و تعمیرات منطقه عملیاتی خارگ گفت: در حال حاضر تست تعدادی از مبدل‌ها و بستن تعدادی دیگر آغاز شده و به‌طور همزمان ساخت ۲ عدد شاسی ساپورت یکی از مبدل‌ها در کارگاه جوشکاری در حال انجام است.

وی افزود: تعمیر و رفع خوردگی روی فیس فلنج‌های تعدادی از چنل و بانت مبدل‌ها، بستن لوپ‌های ۱۰ و ۱۲ اینچ بین مبدل‌ها، بیرون کشیدن اسپدها و انجام هیدروتست نهایی و … از جمله فعالیت‌های در دست اقدام است.

گفتنی است، عزم و اراده کارکنان شرکت نفت فلات قاره ایران در پیشبرد اهداف سازمان در همه بخش‌های خشکی و دریا ستودنی است و بدون تردید بالندگی امروز شرکت نفت فلات قاره ایران مرهون تلاش‌های بی‌امان افرادی است که گرما، آفتاب سوزان و شرجی هوا هیچ‌گاه مانع انجام رسالت آنها در تولید نفت و گاز و حرکت چرخ‌های اقتصادی کشور نشده است.

https://roydadnaft.ir/32577کپی شد!