قیمت جهانی نفت خام امروز ۱۴۰۳/۰۵/۰۵

نفت خام برنت۸۲ دلار و ۳۶ سنت شد

بهای معاملات آتی نفت برنت در سپتامبر با 1 سنت کاهش به 82.36 دلار در هر بشکه در روز جمعه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه سپتامبر با 6 سنت کاهش به 78 دلار و 22 سنت رسید.

قیمت نفت در روز جمعه تغییر چندانی نداشت، اما در مسیر سومین کاهش هفتگی متوالی قرار گرفت، که تحت فشار کاهش تقاضا در چین و انتظارات از توافق آتش‌بس غزه است که می‌تواند تنش‌های خاورمیانه و نگرانی‌های عرضه را کاهش دهد.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات آتی نفت برنت در سپتامبر با ۱ سنت کاهش به ۸۲.۳۶ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۷۴۴ GMT رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه سپتامبر با ۶ سنت کاهش به ۷۸ دلار و ۲۲ سنت رسید.

معیارها در سه هفته گذشته حدود ۵ درصد از دست داده اند. برنت این هفته اندکی کاهش یافته است در حالی که WTI بیش از ۲ درصد کاهش یافته است.

سود سه ماهه دوم TotalEnergies به دلیل تقاضای ضعیف ۶ درصد کاهش می یابد

تحلیلگران ANZ Research گفتند، داده‌های چین در این هفته نشان داد که تقاضای ظاهری نفت این کشور در ژوئن ۸.۱ درصد کاهش یافته و به ۱۳.۶۶ میلیون بشکه در روز (بشکه در روز) رسیده است.

ANZ گفت: «این ضعف احتمالاً ناشی از بنزین و دیزل است، زیرا افزایش انرژی جدید و وسایل نقلیه رانندگی خودمختار محبوب تر می شوند.

در خاورمیانه، امیدها به آتش بس در غزه شدت گرفته است. رهبران استرالیا، نیوزلند و کانادا روز جمعه در بیانیه ای مشترک خواستار آتش بس فوری شدند.

در همین حال، کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور ایالات متحده، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل را تحت فشار قرار داده است تا به تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق آتش‌بس کمک کند و لحنی سخت‌تر از جو بایدن، رئیس‌جمهور این کشور ایجاد کرد.

آتش بس ماه ها موضوع مذاکرات بوده است، اما مقامات آمریکایی معتقدند که طرف ها بیش از هر زمان دیگری به توافقی برای آتش بس شش هفته ای در ازای آزادی زنان، بیماران، سالمندان و گروگان های زخمی توسط حماس نزدیک شده اند.

تاماس وارگا، تحلیلگر نفت PVM گفت، با این حال، کاهش قیمت نفت به دلیل تهدیدات تولید ناشی از آتش‌سوزی‌های کانادا، کاهش شدید ذخایر نفت خام آمریکا و ادامه امیدها به کاهش نرخ بهره آمریکا در سپتامبر پس از داده‌های قوی اقتصادی، محدود شد.

https://roydadnaft.ir/32274کپی شد!
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.