نفت خام برنت ۸۱ دلار و ۸ سنت شد

بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه سپتامبر با 63 سنت یا 0.8 درصد کاهش به 81.08 دلار در هر بشکه در روز پنجشنبه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه سپتامبر با 63 سنت یا 0.8 درصد کاهش به 76.96 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در روز پنج‌شنبه کاهش یافت زیرا نگرانی‌ها نسبت به تقاضای ضعیف در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، و انتظارات برای نزدیک شدن به توافق آتش‌بس در خاورمیانه بر افزایش‌های جلسه قبل پس از کاهش ذخایر آمریکا غلبه کرد.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه سپتامبر با ۶۳ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش به ۸۱.۰۸ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۳۵۵ GMT رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه سپتامبر با ۶۳ سنت یا ۰.۸ درصد کاهش به ۷۶.۹۶ دلار در هر بشکه رسید.

دانگوته نیجریه: ظرفیت پالایشگاه امسال به ۸۵ درصد می رسد Dangote نیجریه: ظرفیت پالایشگاه امسال به ۸۵ درصد می رسد

پس از اینکه اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته ۳.۷ میلیون بشکه کاهش یافت، هر دو شاخص در روز چهارشنبه بالاتر رفتند. این در مقایسه با انتظارات تحلیلگران در نظرسنجی رویترز برای کاهش ۱.۶ میلیون بشکه ای است.

ذخایر بنزین ایالات متحده ۵.۶ میلیون بشکه کاهش یافت، در حالی که تحلیلگران انتظار داشتند ۴۰۰۰۰۰ بشکه کاهش یابد. داده‌های EIA نشان می‌دهد که ذخایر عرقیات ۲.۸ میلیون بشکه در برابر انتظار برای افزایش ۲۵۰۰۰۰ بشکه‌ای کاهش یافته است.

هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس بازرگانی NS، یکی از واحدهای نیسان سکیوریتیز، گفت: با وجود کاهش ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده، سرمایه گذاران نسبت به تضعیف تقاضا در چین احتیاط کردند و انتظارات برای پیشبرد مذاکرات آتش بس بین اسرائیل و حماس بر فشارها افزود.

بر اساس داده‌های دولت، امسال، واردات نفت و فعالیت‌های پالایشگاهی چین به دلیل تقاضای ضعیف‌تر سوخت در میان رشد اقتصادی ضعیف، نسبت به سال ۲۰۲۳ کاهش یافته است.

کیکوکاوا اضافه کرد که رکود بازارهای سهام ایالات متحده ریسک ریسک پذیری معامله گران را نیز کاهش داده است. هر سه شاخص اصلی در وال استریت در روز چهارشنبه کاهش یافتند.

در خاورمیانه، تلاش‌ها برای دستیابی به یک توافق آتش‌بس برای پایان دادن به جنگ در نوار غزه بین اسرائیل و گروه شبه‌نظامی حماس بر اساس طرحی که جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا در ماه مه ترسیم کرد و با میانجیگری مصر و قطر طی ماه گذشته افزایش یافته است.

روز چهارشنبه، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، طرحی مبهم از طرح غزه پس از جنگ «رادیکالیزه‌شده» را در سخنرانی خود در کنگره آمریکا ترسیم کرد و از اتحاد بالقوه آینده بین اسرائیل و متحدان عرب آمریکا سخن گفت.

ساتورو یوشیدا، تحلیلگر کالا در راکوتن سکیوریتیز گفت: «اگر مذاکرات آتش‌بس در خاورمیانه پیشرفت کند، ارزش سهام ایالات متحده به کاهش خود ادامه دهد و اقتصاد چین ضعیف بماند، قیمت نفت ممکن است تا سطح اوایل ژوئن کاهش یابد.»

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر فیلیپ نوا، که انتظار ندارد تقاضای قوی با توجه به بهبود اقتصادی چین ضعیف بوده است، گفت: علاوه بر این، وضوح در مورد کاهش نرخ بهره ایالات متحده وجود ندارد.

بر اساس نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان، انتظار می‌رود فدرال رزرو آمریکا تنها دو بار در سال جاری، در ماه‌های سپتامبر و دسامبر، نرخ‌ها را کاهش دهد، زیرا تقاضای مصرف‌کننده انعطاف‌پذیر ایالات متحده علیرغم کاهش تورم، رویکرد محتاطانه را ایجاب می‌کند.

نرخ‌های بهره پایین‌تر باید رشد اقتصادی را تحریک کند و منجر به مصرف بیشتر نفت شود.

https://roydadnaft.ir/32267کپی شد!
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.