قیمت جهانی نفت خام امروز ۱۴۰۳/۰۵/۰۳

نفت خام برنت ۸۱ دلار و ۳۸ سنت شد

بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه سپتامبر با 37 سنت یا 0.5 درصد افزایش به 81.38 دلار در هر بشکه در روز چهارشنبه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه سپتامبر با 38 سنت یا 0.5 درصد افزایش به 77.34 دلار در هر بشکه رسید.

به دلیل کاهش ذخایر نفت خام آمریکا و افزایش خطرات عرضه ناشی از آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا، قیمت‌های نفت روز چهارشنبه افزایش یافت و سه جلسه متوالی کاهش یافت.

به‌گزارش رویداد نفت، بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه سپتامبر با ۳۷ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۸۱.۳۸ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۳۴۳ GMT رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه سپتامبر با ۳۸ سنت یا ۰.۵ درصد افزایش به ۷۷.۳۴ دلار در هر بشکه رسید.

WTI در سه جلسه قبل ۷ درصد کاهش داشت در حالی که برنت نزدیک به ۵ درصد کاهش داشت.

دانگوته نیجریه: ظرفیت پالایشگاه امسال به ۸۵ درصد می رسد Dangote نیجریه: ظرفیت پالایشگاه امسال به ۸۵ درصد می رسد

به گزارش منابع بازار به نقل از موسسه امریکن پترولیوم (API)، ذخایر نفت خام، بنزین و عرقیات آمریکا برای چهارمین هفته متوالی در هفته گذشته کاهش یافت که منعکس کننده تقاضای ثابت در بزرگترین مصرف کننده نفت جهان است.

آتش‌سوزی‌های جنگلی در کانادا نیز از قیمت‌ها حمایت کردند. به گفته تحلیلگران ING، آتش سوزی برخی از تولیدکنندگان را مجبور به کاهش تولید کرده است و حجم زیادی از عرضه را تهدید می کند.

تحلیلگران ING در یادداشتی می‌گویند: «بازار به محدوده فروش بیش از حد نزدیک می‌شود و ما همچنان معتقدیم که عوامل بنیادی از افزایش قیمت‌ها نسبت به سطح فعلی در باقی‌مانده سه ماهه سوم به دلیل شرایط کسری حمایت می‌کنند.»

این منابع که خواستند نامشان فاش نشود، گفتند که ارقام API نشان می دهد که ذخایر نفت خام در هفته منتهی به ۱۹ جولای ۳.۹ میلیون بشکه کاهش یافته است. ذخایر بنزین ۲.۸ میلیون بشکه کاهش یافت و عرقیات ۱.۵ میلیون بشکه کاهش یافت.

این اولین باری است که ذخایر نفت خام در ایالات متحده برای چهار هفته متوالی از سپتامبر ۲۰۲۳ کاهش می یابد.

قرار است داده های رسمی دولت در مورد داده های موجودی نفت روز چهارشنبه منتشر شود.

قیمت نفت روز سه‌شنبه به پایین‌ترین سطح خود در شش هفته اخیر رسید و برنت به دلیل مذاکرات آتش‌بس بین اسرائیل و حماس در طرحی که در ماه مه توسط جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا و با میانجیگری مصر و قطر مطرح شد، به پایین‌ترین سطح خود از ۹ ژوئن بسته شد.

قیمت ها همچنین به دلیل تداوم نگرانی از اینکه کند شدن رشد اقتصادی در چین، بزرگترین واردکننده نفت خام جهان، تقاضای جهانی نفت را تضعیف خواهد کرد، متضرر شد.

https://roydadnaft.ir/32254کپی شد!
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.