قیمت جهانی نفت خام امروز ۱۴۰۳/۰۵/۰۲

نفت برنت ۸۲ دلار و ۴۲ سنت شد

بهای معاملات آتی نفت برنت در سپتامبر با 2 سنت افزایش به 82.42 دلار در هر بشکه در روز سه شنبه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه سپتامبر با 2 سنت کاهش به 78.38 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در روز سه‌شنبه پس از کاهش در دو جلسه گذشته ثابت ماند، زیرا سرمایه‌گذاران در بحبوحه انتظارات عرضه فراوان و تقاضای ضعیف محتاط مانده‌اند و در عین حال از تحولات انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده جلوگیری می‌کنند.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات آتی نفت برنت در سپتامبر با ۲ سنت افزایش به ۸۲.۴۲ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۳۲۰ GMT رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا در ماه سپتامبر با ۲ سنت کاهش به ۷۸.۳۸ دلار در هر بشکه رسید.

معامله‌گران عمدتاً تصمیم جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده برای لغو پیشنهاد انتخاب مجدد و حمایت از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور روز یکشنبه را نادیده گرفتند. تحلیلگران سیتی گفتند که آنها معتقدند نه هریس و نه نامزد جمهوری خواه دونالد ترامپ سیاست هایی را ترویج نمی کنند که بر عملیات نفت و گاز تأثیر زیادی بگذارد.
هدف صنعت هسته ای سه برابر کردن ظرفیت تا سال ۲۰۵۰ است

در عوض، بازار بر روی فاندامنتال متمرکز شد که به گفته تحلیلگران مورگان استنلی احتمالاً تا سه ماهه چهارم به تعادل می رسد و تا سال آینده به مازاد عرضه افزایش می یابد، که قیمت برنت را تا محدوده متوسط ​​تا بالای ۷۰ دلار در هر بشکه کاهش می دهد. .
پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در فیلیپ نوا گفت: هر گونه افزایش قیمت نفت بیشتر به دلیل تثبیت بازار و کاهش فعالیت خرید بود.

ساچدوا گفت: «هر گونه تضعیف بیشتر سیگنال‌های تقاضا، همراه با قطعنامه در غزه، می‌تواند منجر به کاهش بیشتر قیمت نفت شود.» وی افزود که افزایش ذخایر آمریکا در هفته گذشته نشانه کاهش تقاضا خواهد بود.

موسسه امریکن پترولیوم، یک گروه تجاری، قرار است برآوردهای خود را برای موجودی نفت هفته گذشته در روز سه شنبه منتشر کند، در حالی که داده های رسمی دولت ایالات متحده قرار است روز چهارشنبه منتشر شود.

نظرسنجی اولیه رویترز از شش تحلیلگر تخمین زده است که ذخایر نفت خام آمریکا به طور متوسط ​​در هفته منتهی به ۱۹ جولای ۲.۵ میلیون بشکه کاهش یافته است، در حالی که ذخایر بنزین احتمالاً ۵۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است.

بازار همچنین شاهد تحولات روسیه است. مقامات روسی روز دوشنبه گفتند که پالایشگاه نفت Tuapse، بزرگترین پالایشگاه آن در دریای سیاه، در یک حمله پهپادی بزرگ اوکراینی در شبانه روز آسیب دید که باعث آتش سوزی شد، هرچند میزان خسارت بلافاصله مشخص نشد.

استراتژیست‌های بازار ING در یادداشتی می‌گویند: «حمله‌های بیشتر به ظرفیت پالایشگاه‌های روسیه، به دلیل تولید پایین‌تر، از قیمت‌های محصولات پالایش‌شده حمایت می‌کند و تا حدودی برای نفت خام نزولی است، زیرا در دسترس بودن نفت خام برای صادرات را افزایش می‌دهد».

https://roydadnaft.ir/32242کپی شد!