فارس باید جزء استان‌های نخست در تخصیص اعتبار نفت و گاز باشد

سید اسماعیل حسینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: فارس به علت تولید گاز در کشور باید جزء نخستین استان های کشور باشد که از محل بودجه ٣ درصد نفت و گاز تسهیلات دریافت می‌کنند.

سید اسماعیل حسینی عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: فارس به علت تولید گاز در کشور باید جزء نخستین استان های کشور باشد که از محل بودجه ٣ درصد نفت و گاز تسهیلات دریافت می‌کنند.

به گزارش رویداد نفت، سید اسماعیل حسینی بیان کرد: استان فارس به علت تولید گاز در سطح کشور باید جز استان‌هایی باشد که از محل بودجه سه درصد نفت و گاز دولت به این استان تسهیلات ارائه دهد.
وی اضافه کرد: یکی از مهمترین چالش‌هایی که در استان فارس وجود دارد که می‌تواند آینده استان را با چالش مواجه کند مسئله آب است از همین روی موضوع پیگیری انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس یکی از دغدغه‌های نمایندگان مجلس است.
حسینی افزود: در راستای توسعه صنعتی شدن استان فارس این استان نیازمند انتقال آب از خلیج فارس به استان بوده و برای اینکه صنعت با چالش مواجه نشود بایستی این طرح پیگیری و روند اجرایی آن توسعه یابد. به گفته این نماینده مجلس نگرانی‌هایی در خصوص انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس وجود دارد از همین روی باید نگاه ویژه‌ای به این طرح وجود داشته باشد تا بدون خطرات زیست محیطی این طرح کلان ملی اجرایی شود.
وی معتقد است: قیمت تمام شده استفاده آب برای صنایع رشد قابل توجهی داشته است از همین روی اگر به دنبال ایجاد صنایع کلان نظیر فولاد پتروشیمی و غیره هستیم باید خط انتقال آب خلیج فارس به استان فارس مورد توجه مدیران باشد.
حسینی تاکید کرد: از فعالین محیط زیست در خصوص معایب این طرح موضوعاتی را مطرح کردند از همین روی باید نگاه کارشناسی در این حوزه وجود داشته باشد تا اگر معایب انتقال آب از خلیج فارس به استان فارس زیاد باشد روند اجرایی پروژه به گونه‌ای طی شود که معایب محیط زیست به حداقل برسد.
وی در بخش دیگری از صحبت های خود در خصوص محرومیت زدایی در استان و به خصوص در شیراز تصریح کرد: برخی از مناطق استان و شهرستان شیراز دارای محرومیت هستند و مشکلات زیادی دارند از همین روی باید طرح‌های محرومیت زدایی در سطح شهرستان و استان اجرایی شود.
او افزود: علاوه بر محرومیت زدایی موضوع اشتغال نیز یکی دیگر از مسائل مهم استان است که باید مورد توجه مدیران برای جوانان باشد این در حالی است که باید تمامی مدیران استان تمام ظرفیت‌های موجود را به کار گرفته تا شاهد محرومیت زدایی و ایجاد اشتغال در استان باشیم.
https://roydadnaft.ir/32236کپی شد!