قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۵/۰۱

نفت خام برنت ۸۳ دلار و ۱۰ سنت شد

قیمت نفت خام برنت در روز دوشنبه با 48 سنت یا 0.57 درصد افزایش به 83.10 دلار در هر بشکه رسید و معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با 42 سنت یا 0.52 درصد افزایش به 80.55 دلار رسید.

قیمت نفت در معاملات اولیه روز دوشنبه افزایش یافت زیرا سرمایه گذاران مراقب نشانه هایی از چرخه کاهش نرخ هستند که انتظار می رود در ماه سپتامبر آغاز شود.

به گزارش رویداد نفت، قیمت نفت خام برنت تا ساعت ۰۰۳۵ به وقت گرینویچ با ۴۸ سنت یا ۰.۵۷ درصد افزایش به ۸۳.۱۰ دلار در هر بشکه رسید و معاملات آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۴۲ سنت یا ۰.۵۲ درصد افزایش به ۸۰.۵۵ دلار رسید.

ANZ Research در یادداشتی اعلام کرد: از زمان نشست ژوئن FOMC، داده‌های تورم و بازار کار نشان می‌دهد که کاهش تورم و تعادل مجدد در بازار کار وجود دارد، که ما انتظار داریم به فدرال رزرو اجازه دهد تا چرخه کاهش نرخ بهره خود را در سپتامبر آغاز کند.

فدرال رزرو ایالات متحده در آینده نشست کمیته بازار آزاد فدرال (FOMC) را در مورد نرخ بهره در تاریخ ۳۰ تا ۳۱ ژوئیه برگزار خواهد کرد که در آن سرمایه گذاران انتظار دارند که فدرال رزرو نرخ های بهره را بدون تغییر نگه دارد، در حالی که به دنبال هرگونه سیگنال کاهش در اواخر سال هستند. .
در جبهه سیاسی، جو بایدن، رئیس‌جمهور ایالات متحده، روز یکشنبه تحت فشار دموکرات‌های دیگر، از نامزدی مجدد خود برای انتخاب مجدد صرف نظر کرد و از کامالا هریس، معاون رئیس‌جمهور، به عنوان نامزد حزب برای رویارویی با دونالد ترامپ جمهوری‌خواه در ماه نوامبر حمایت کرد.

رشد اقتصادی کندتر از انتظار ۴.۷ درصدی چین در سه ماهه دوم هفته گذشته نگرانی هایی را در مورد تقاضای این کشور برای نفت برانگیخت و همچنان بر قیمت ها تأثیر می گذارد.

روز یکشنبه، چین یک سند سیاستی منتشر کرد که در آن جاه‌طلبی‌های شناخته شده، از توسعه صنایع پیشرفته گرفته تا بهبود فضای کسب‌وکار، با تحلیل‌گرانی که هیچ نشانه‌ای از تغییرات ساختاری قریب‌الوقوع در دومین اقتصاد بزرگ جهان مشاهده نکردند، منتشر کرد.

انتشار این سند ۶۰ ماده ای به دنبال نشست پشت درهای بسته کمیته مرکزی حزب کمونیست در هفته گذشته است که تقریباً هر پنج سال یکبار برگزار می شود.

https://roydadnaft.ir/32217کپی شد!