قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۴/۲۹

نفت برنت ۸۴ دلار و ۷۳ سنت شد

قیمت نفت خام برنت با 38 سنت یا 0.5 درصد کاهش به 84.73 دلار در هر بشکه در روز جمعه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 50 سنت یا 0.6 درصد کاهش یافت و به 82.32 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در روز جمعه کاهش یافت و آنها را در مسیر دومین کاهش هفتگی قرار داد، زیرا دلار قوی و سیگنال های اقتصادی متفاوت بر احساسات سرمایه گذاران تأثیر گذاشت.

به گزارش رویداد نفت، قیمت نفت خام برنت با ۳۸ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش به ۸۴.۷۳ دلار در هر بشکه در روز جمعه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۵۰ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش یافت و به ۸۲.۳۲ دلار در هر بشکه رسید.

بر اساس هفتگی، نفت برنت ۰.۳ درصد کاهش داشت در حالی که WTI پس از افت ۰.۲ درصدی در روز جمعه، اندکی بالاتر معامله شد.

شاخص دلار آمریکا برای دومین جلسه متوالی پس از آمارهای قوی تر از حد انتظار در مورد بازار کار و تولید در ایالات متحده در اوایل هفته افزایش یافت. دلار قوی تر تقاضا برای نفت دلاری از سوی سرمایه گذاران دارای ارزهای دیگر را کاهش می دهد.

در همین حال، تحلیلگران ANZ در یادداشتی گفتند، فقدان اقدامات محرک مشخص از سوی واردکننده اصلی نفت چین، بر کالاها تأثیر گذاشته است.

داده های رسمی نشان داد که اقتصاد چین در سه ماهه دوم با سرعت کمتر از حد انتظار ۴.۷ درصد رشد کرد و نگرانی هایی را در مورد تقاضای نفت این کشور برانگیخت.

ANZ با اشاره به تشدید آتش‌سوزی‌های جنگلی که تولید در ماسه‌های نفتی کانادا را تهدید می‌کند، گفت: «نگرانی‌ها در مورد عرضه در کوتاه‌مدت، تلفات را به حداقل رساند.

در سایر بخش‌های اقتصادی، تورم اصلی ژاپن در ماه ژوئن افزایش یافت و درها را برای افزایش نرخ بهره در بازار عمده نفت باز گذاشت.
پس از گزارش دولت آمریکا از کاهش بیش از حد انتظار هفتگی در ذخایر نفت، قیمت نفت در دو جلسه قبل حمایت شد.

با این حال، تحلیلگران شرکت مشاوره FGE می گویند روند موجودی کالاهای موجود در این ماه بیشتر از آنچه انتظار می رفت نزولی به نظر می رسد. آنها خاطرنشان کردند که ذخایر نفت خام با سرعت کمتر از حد معمول در این زمان از سال کاهش یافته است و ذخایر جهانی سوخت هفته گذشته افزایش یافت.

در همین حال، سه منبع روز پنجشنبه به رویترز گفتند که بعید است گروه تولیدکننده اوپک پلاس تغییر سیاست تولید این گروه، از جمله طرحی برای کاهش یک لایه کاهش تولید نفت از اکتبر را توصیه کند.

https://roydadnaft.ir/32191کپی شد!