قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۴/۲۸

نفت برنت ۸۵ دلار و ۴۰ سنت شد

معاملات آتی برنت با 32 سنت یا 0.4 درصد افزایش به 85.40 دلار در هر بشکه در روز پنجشنبه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 48 سنت یا 0.6 درصد افزایش به 83.33 دلار رسید.

رویداد نفت

قیمت نفت در روز پنجشنبه افزایش یافت که این افزایش قیمت به دلیل کاهش بیش از حد انتظار در هفته گذشته در ذخایر نفت خام در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، اتفاق افتاد.

معاملات آتی برنت با ۳۲ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۸۵.۴۰ دلار در هر بشکه در روز پنجشنبه رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۴۸ سنت یا ۰.۶ درصد افزایش به ۸۳.۳۳ دلار رسید.

هر دو قرارداد در روز چهارشنبه بالاتر تسویه شدند.

آخرین داده های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده نشان می دهد که ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۴.۹ میلیون بشکه کاهش یافته است. این رقم بیش از کاهش ۳۰ هزار بشکه ای پیش بینی شده توسط تحلیلگران در نظرسنجی رویترز و کاهش ۴.۴ میلیون بشکه ای در گزارش گروه تجاری موسسه نفت آمریکا است.

هدف صنعت هسته ای سه برابر کردن ظرفیت تا سال ۲۰۵۰ است

پریانکا ساچدوا، تحلیلگر ارشد بازار در فیلیپ نوا گفت: سیگنال های تقاضای سالم از سوی ایالات متحده بر نگرانی های ناشی از رشد متوسط ​​چین در هفته گذشته غلبه دارد.

ساچدووا گفت: «امید به تسهیل فدرال رزرو، که می تواند رشد اقتصادی را تقویت کند، و سفرهای تابستانی فعلی در ایالات متحده، کشش کافی در تقاضای نفت را از بزرگترین اقتصاد جهان تضمین می کند.

چشم انداز کاهش نرخ بهره در ماه های آینده در ایالات متحده و اروپا به حمایت از بازار کمک کرد.

مقامات فدرال رزرو روز چهارشنبه گفتند که بانک مرکزی ایالات متحده با توجه به مسیر بهبود تورم و بازار کار در تعادل بهتر، به کاهش نرخ بهره “نزدیک تر” است و احتمالاً زمینه را برای کاهش هزینه های استقراض در ماه سپتامبر فراهم می کند.
همچنین، فعالیت اقتصادی ایالات متحده از اواخر ماه مه تا اوایل ژوئیه با سرعتی اندک تا متوسط ​​گسترش یافت و شرکت‌ها انتظار رشد آهسته‌تری را داشتند.
در همین حال، بانک مرکزی اروپا مطمئن است که نرخ بهره را در روز پنجشنبه بدون تغییر نگه می‌دارد، اما نشان داد که حرکت بعدی احتمالاً کاهش است.

سرمایه گذاران همچنین منتظر اخبار سیاستی از یک گردهمایی کلیدی رهبری در چین هستند که قرار است روز پنجشنبه به پایان برسد.
ارزش دلار در روز پنجشنبه برای سومین جلسه متوالی کاهش یافت. دلار ضعیف‌تر می‌تواند با ارزان‌تر کردن کالاهای ارز دلاری مانند نفت برای دارندگان ارزهای دیگر، تقاضا برای نفت را افزایش دهد.

https://roydadnaft.ir/32185کپی شد!