قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۳/۰۳

نفت برنت ۸۲ دلار شد

بهای معاملات آتی نفت برنت با 10 سنت یا 0.1 درصد افزایش به 82 دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 7 سنت یا 0.1 درصد افزایش به 77.64 دلار رسید.

قیمت نفت در روز پنجشنبه پس از اینکه صورتجلسه فدرال رزرو ایالات متحده بحث های مربوط به تشدید بیشتر نرخ های بهره را در صورت ثابت ماندن تورم نشان داد، تغییر چندانی نداشت، اقدامی که می تواند به تقاضای نفت آسیب برساند.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۰ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش به ۸۲ دلار در هر بشکه رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۷ سنت یا ۰.۱ درصد افزایش به ۷۷.۶۴ دلار رسید. هر دو شاخص در روز چهارشنبه بیش از ۱ درصد سقوط کردند.

صورتجلسه‌ای که روز چهارشنبه از آخرین نشست سیاست‌گذاری فدرال رزرو منتشر شد، نشان داد که بانک مرکزی ایالات متحده در مورد پتانسیل افزایش نرخ‌های بهره در مواجهه با ادامه تورم سرسختانه بحث کرده است.
در صورتجلسه فدرال رزرو آمده است: “شرکت کنندگان مختلف تمایل به تشدید بیشتر سیاست ها را در صورت تحقق ریسک های تورم به گونه ای که چنین اقدامی مناسب باشد، ذکر کردند.”

نرخ‌های بهره بالاتر، هزینه‌های استقراض را افزایش می‌دهد، وجوهی را جمع‌آوری می‌کند که می‌تواند رشد اقتصادی و تقاضای نفت را در بزرگترین کشور مصرف‌کننده نفت جهان افزایش دهد.

بر اساس گزارش اداره اطلاعات انرژی آمریکا، با توجه به بازار، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته ۱.۸ میلیون بشکه افزایش یافت، در حالی که ۲.۵ میلیون بشکه برآورد شده بود.
در سطح جهانی، بازارهای فیزیکی نفت خام تحت فشار تقاضای نرم پالایشگاهی و عرضه فراوان قرار گرفته اند.

تحلیلگران سیتی در یادداشتی در روز پنجشنبه گفتند: نرمی اخیر بازار به دلیل داده های ضعیف تر، از جمله افزایش ذخایر نفت، کاهش تقاضا و کاهش حاشیه پالایشگاه ها و افزایش ریسک کاهش تولید، به وجود آمده است.

وزارت انرژی روسیه اواخر روز چهارشنبه اعلام کرد روسیه اعلام کرد که در ماه آوریل به دلایل فنی از سهمیه تولید اوپک پلاس فراتر رفته و به زودی طرح خود را برای جبران این اشتباه به دبیرخانه سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) ارائه خواهد کرد.
اوپک پلاس که اوپک و متحدانش به رهبری روسیه را در کنار هم قرار می دهد، در اول ژوئن برای تصمیم گیری در مورد سطح کاهش تولید تشکیل جلسه خواهند داد.

جان ایوانز از کارگزار نفتی PVM گفت: “اجلاس ژوئن برای محدود کردن بیشتر بازار دشوار است و اجماع فزاینده ای وجود دارد که بهترین چیزی که کارتل به آن دست خواهد یافت، لغو کاهش های داوطلبانه فعلی است.”

این ممکن است نتایجی را در پاییز نشان دهد، اما در حال حاضر کمک چندانی به کاهش اعتماد به بازار نخواهد کرد.

https://roydadnaft.ir/31414کپی شد!