قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۳۰

نفت برنت ۸۹ دلار و ۶۹ سنت شد

معاملات آتی برنت 60 سنت یا 0.7 درصد کاهش یافت و به 86.69 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام وست تکزاس اینترمدیت آمریکا با 53 سنت کاهش یا 0.6 درصد به 82.16 دلار در هر بشکه معامله شد.

قیمت نفت در روز پنجشنبه به پایین‌ترین حد سه هفته اخیر سقوط کرد و با امید به کاهش تنش‌ها در منطقه تولیدکننده اصلی خاورمیانه، ضرر را افزایش داد، در حالی که سرمایه‌گذاران تمرکز خود را بر روی تصویر تیره‌تر تقاضا معطوف کردند.

به گزارش رویداد نفت، معاملات آتی برنت ۶۰ سنت یا ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۸۶.۶۹ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که معاملات آتی نفت خام آمریکا با ۵۳ سنت کاهش یا ۰.۶ درصد در ساعت ۱۱۳۵ GMT به ۸۲.۱۶ دلار در هر بشکه معامله شد.

قیمت ها بیش از ۱ دلار در پایین ترین سطح خود در روز کاهش یافت و تا کنون در این هفته حدود ۴ درصد کاهش یافته است.

سرمایه گذاران با این تصور که هرگونه اقدام تلافی جویانه اسرائیل در قبال حمله ایران در ۱۳ آوریل با فشار بین المللی تعدیل خواهد شد، ریسک ژئوپلیتیکی قیمت نفت را کاهش می دهند.
اوله هوالبی، تحلیلگر کالا در SEB Research گفت: هرگونه تحریم جدید غرب علیه ایران می تواند با تولید بیشتر سایر کشورهای تولیدکننده نفت خنثی شود و تأثیر آنها بدون همکاری چین محدود شود.

بر اساس داده‌های رویترز، ایران سومین تولیدکننده بزرگ در سازمان کشورهای صادرکننده نفت است و کاهش درگیری با اسرائیل احتمال اختلال در عرضه را کاهش می‌دهد.

تاماس وارگا، تحلیلگر PVM، گفت: «با این حال، بالشتک تولید اطمینان‌بخش فعلی باعث می‌شود که تشنگی فزاینده برای مواد سیاه بسیار برطرف شود».

تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی اواخر روز سه شنبه تاکید کردند که مصرف جهانی نفت تا کنون در ماه آوریل ۲۰۰ هزار بشکه در روز کمتر از پیش بینی آن بوده است که به طور متوسط ​​۱۰۱ میلیون بشکه در روز است.

افزایش ذخایر نفت خام ایالات متحده نیز قیمت ها را محدود کرد. اداره اطلاعات انرژی گفت، ذخایر نفت در هفته منتهی به ۱۲ آوریل با ۲.۷ میلیون بشکه افزایش به ۴۶۰ میلیون بشکه رسید که تقریباً دو برابر انتظار تحلیلگران در نظرسنجی رویترز برای ساخت ۱.۴ میلیون بشکه است.

در زمانی که فراوری معمولاً پیش از افزایش تقاضای تابستان در ایالات متحده افزایش می‌یابد، با کاهش استفاده از پالایشگاه، ذخایر ایجاد شد.

با وجود اینکه ونزوئلا مجوز اصلی ایالات متحده را که به این کشور اجازه می داد نفت به بازارهای سراسر جهان صادر کند، از دست داد، قیمت نفت روز چهارشنبه ۳ درصد کاهش یافت.

https://roydadnaft.ir/30886کپی شد!