قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۲۲

نفت برنت به ۸۹ دلار و ۷۲ سنت رسید

بهای معاملات آتی نفت برنت با 30 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 89.72 دلار در هر بشکه در ساعت 1010 GMT رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 29 سنت یا 0.3 درصد افزایش به 85.52 دلار رسید.

قیمت نفت روز چهارشنبه پس از دو روز کاهش، افزایش یافت، زیرا بن بست در مذاکرات آتش بس غزه باعث افزایش عدم اطمینان در مورد امنیت عرضه از خاورمیانه شد و افزایش بیش از حد انتظار در ذخایر نفت خام آمریکا را جبران کرد.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات آتی نفت برنت با ۳۰ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۹.۷۲ دلار در هر بشکه در ساعت ۱۰۱۰ GMT رسید، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۲۹ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش به ۸۵.۵۲ دلار رسید.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازار در IG در سنگاپور، گفت: “بخشی از التهاب از افزایش قیمت نفت خام در اوایل هفته جاری به امید آتش بس در غزه و افزایش ذخایر آمریکا خارج شد.”

حماس روز سه‌شنبه اعلام کرد که پیشنهاد اسرائیل در مورد آتش‌بس در جنگ غزه، خواسته‌های گروه‌های شبه‌نظامی فلسطینی را برآورده نمی‌کند، اما این پیشنهاد را بیشتر مورد مطالعه قرار داده و پاسخ خود را به میانجی‌گران ارائه خواهد کرد.
اگر درگیری ادامه یابد، خطر دخالت سایر کشورهای منطقه، به ویژه ایران حامی حماس، سومین تولیدکننده بزرگ در سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) را به همراه خواهد داشت.

منابع بازار با استناد به آمار موسسه امریکن پترولیوم اعلام کردند در همین حال، ذخایر نفت خام آمریکا هفته گذشته ۳.۰۳ میلیون بشکه افزایش یافت. این افزایش حدود ۲.۴ میلیون بشکه ای را که تحلیلگران پیش بینی می کردند، افزایش داد.

اطلاعات موجودی رسمی دولت ایالات متحده در ساعت ۱۴۳۰ به وقت گرینویچ قرار دارد.

به طور جداگانه، دولت پیش بینی خود را برای تولید نفت خام ایالات متحده افزایش داد و انتظار داشت که در سال ۲۰۲۴ به ۲۸۰۰۰۰ بشکه در روز افزایش یابد و به ۱۳.۲۱ میلیون بشکه در روز برسد که ۲۰۰۰۰ بشکه در روز بیشتر از پیش بینی قبلی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) است.

EIA گفت که انتظار دارد قیمت نفت خام برنت در سال ۲۰۲۴ به ۸۸.۵۵ دلار در هر بشکه برسد که از پیش بینی قبلی ۸۷ دلار بیشتر است و پیش بینی رشد تقاضای خود را در دو سال گذشته ارتقا داد.

بیارن شیلدروپ، تحلیلگر SEB، گفت: «به طور کلی چشم انداز بازار نفت با اوپک پلاس در کنترل خوب بازار نفت تأیید شد.

در روز سه‌شنبه، همزمان با ادامه مذاکرات آتش‌بس اسرائیل و حماس در قاهره، هر دو برنت و وست‌تی‌آی بیش از یک درصد کاهش یافتند.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران در ایران گفت در صورت لزوم می تواند تنگه هرمز را ببندد. روزانه حدود یک پنجم حجم کل مصرف نفت جهان از این تنگه عبور می کند.

ترکیه اعلام کرد تا زمان برقراری آتش بس در غزه، صادرات محصولات مختلف از جمله سوخت جت به اسرائیل را محدود خواهد کرد. اسرائیل گفت که با محدودیت های خود پاسخ خواهد داد.

در همین حال، فیچ چشم انداز خود را در مورد رتبه اعتباری چین در روز چهارشنبه به منفی کاهش داد و با اشاره به خطرات مالی عمومی در حالی که اقتصاد در تغییر به مدل‌های رشد جدید با ابهام روبه‌رو است.

https://roydadnaft.ir/30773کپی شد!
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.