قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۱۶

نفت برنت به ۸۹ دلار و ۳۰ سنت رسید

بهای معاملات آتی برنت در امروز پنجشنبه برای ماه ژوئن با 5 سنت کاهش به 89.30 دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در ماه می با 1 سنت کاهش به 85.42 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در روز پنج‌شنبه ثابت بود که به دلیل نگرانی‌ها در مورد عرضه پایین‌تر به دلیل حفظ کاهش تولید توسط تولیدکنندگان اصلی و نشانه‌هایی از رشد اقتصادی قوی‌تر در ایالات متحده، بزرگترین مصرف‌کننده نفت جهان، تقویت شد.

به گزارش رویداد نفت به نقل از رویترز،‌ بهای معاملات آتی برنت در ماه ژوئن در ساعت ۰۹۱۹ به وقت گرینویچ با ۵ سنت کاهش به ۸۹.۳۰ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) در ماه می با ۱ سنت کاهش به ۸۵.۴۲ دلار در هر بشکه رسید.

نشست وزیران ارشد سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان آن (اوپک پلاس) از جمله روسیه، سیاست عرضه نفت را در روز چهارشنبه بدون تغییر نگه داشت و برخی کشورها را برای افزایش پایبندی به کاهش تولید تحت فشار قرار داد.
این گروه گفت که برخی از اعضا عرضه مازاد را در سه ماهه اول جبران خواهند کرد. همچنین گفت که روسیه به جای محدود کردن صادرات به تولید روی خواهد آورد.

هر دو قرارداد ژوئن برنت و قرارداد می WTI در چهار روز گذشته افزایش یافته و روز چهارشنبه در بالاترین سطح خود از اکتبر بسته شدند.

تحلیلگران ING گفتند که قیمت نفت پس از توصیه نشست اوپک پلاس به عدم تغییر در سیاست تولید ادامه یافت.

تحلیلگران ING می گویند: «برنت با مقاومتی در سطح ۹۰ دلار در هر بشکه مواجه است و تاکنون قادر به شکستن بالاتر از آن نیست.

روز چهارشنبه، جروم پاول، رئیس فدرال رزرو، پس از اینکه آمارهای اخیر نشان داد رشد شغلی و تورم بالاتر از حد انتظار بود، در مورد کاهش نرخ بهره در آینده محتاط بود.
راب هاورث، استراتژیست ارشد سرمایه گذاری گروه مدیریت دارایی بانک ایالات متحده، گفت: این اظهارات برای نفت مثبت بود زیرا نشان دهنده رشد اقتصادی قوی ایالات متحده بود.

دستاوردهای اخیر نفت به دنبال حملات اوکراین به پالایشگاه‌های روسیه بود که عرضه سوخت را کاهش داد و نگرانی‌ها مبنی بر اینکه جنگ اسرائیل و حماس در غزه ممکن است شامل ایران شود و احتمالاً عرضه‌ها را در منطقه کلیدی خاورمیانه مختل کند.

ایران قول انتقام از اسرائیل برای حمله روز دوشنبه که منجر به کشته شدن پرسنل عالی رتبه نظامی ایران شد، داده است. ایران سومین تولیدکننده بزرگ اوپک است.
تحلیلگران ANZ در یادداشتی در روز پنجشنبه گفتند: «در حالی که این (تصمیم اوپک پلاس) به طور گسترده انتظار می رفت، این اطمینان را فراهم می کند که افزایش اخیر تنش در خاورمیانه دیدگاه این گروه را در مورد بازار تغییر نداده است.

https://roydadnaft.ir/30695کپی شد!