قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۰۹

نفت برنت به ۸۷ دلار رسید

بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه می 91 سنت یا 1.1 درصد افزایش یافت و به 87 دلار در هر بشکه رسید، قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در ماه می با 89 سنت یا 1.1 درصد افزایش به 82.24 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت روز پنجشنبه پس از دو جلسه کاهش متوالی افزایش یافت، زیرا سرمایه گذاران چشم انداز عرضه سخت تری را در پیش رو دیدند، در حالی که انتظار می رفت اتحادیه تولیدکنندگان اوپک پلاس در مسیر کاهش تولید فعلی خود باقی بماند.

به گزارش رویداد نفت، بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه می ۹۱ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش یافت و به ۸۷ دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قرارداد ماه ژوئن با ۷۵ سنت یا ۰.۹ درصد افزایش به ۸۶.۱۶ دلار در ساعت ۱۱۰۱ GMT رسید. قرارداد می روز پنجشنبه به پایان می رسد.

قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) برای تحویل در ماه مه با ۸۹ سنت یا ۱.۱ درصد افزایش به ۸۲.۲۴ دلار در هر بشکه رسید.

هر دو معیار برای سومین ماه متوالی در مسیر صعود قرار داشتند.

بر اساس داده‌های اداره اطلاعات انرژی، در جلسه قبل، به دنبال افزایش غیرمنتظره ذخایر نفت خام و بنزین آمریکا در هفته گذشته، قیمت نفت تحت فشار قرار گرفت.

با این حال، افزایش ذخایر نفت خام کمتر از میزان پیش‌بینی‌شده توسط مؤسسه نفت آمریکا بود و تحلیلگران خاطرنشان کردند که این افزایش کمتر از حد انتظار برای این فصل از سال است.

بیارن شیلدروپ، تحلیلگر SEB، گفت: «ما انتظار داریم که ذخایر آمریکا کمتر از حد معمول افزایش یابد که بازتاب بازار جهانی نفت در یک کسری جزئی است. این امر احتمالاً از قیمت نفت خام برنت در آینده حمایت خواهد کرد.»

همچنین نرخ بهره برداری از پالایشگاه های ایالات متحده از قیمت ها حمایت کرد که در هفته گذشته ۰.۹ واحد درصد افزایش یافت.

رئیس فدرال رزرو روز چهارشنبه گفت که داده های ناامیدکننده تورم اخیر تایید می کند که فدرال رزرو آمریکا از کاهش نرخ بهره کوتاه مدت خود جلوگیری می کند، اما او احتمال کاهش نرخ بهره را در اواخر سال رد نکرد.
تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشتی می گویند: «بازار در حال نزدیک شدن به شروع ماه ژوئن برای کاهش برای فدرال رزرو و بانک مرکزی اروپا است. نرخ بهره پایین از تقاضای نفت حمایت می کند.

در بحبوحه نگرانی های عرضه در مورد خطرات ژئوپلیتیکی، سرمایه گذاران به دنبال نشانه هایی از نشست هفته آینده کمیته وزیران نظارت مشترک گروه تولیدکننده اوپک خواهند بود.

بعید است اوپک پلاس تا زمان نشست کامل وزیران در ماه ژوئن تغییری در سیاست تولید نفت ایجاد کند.
[ما] هیچ نشانه‌ای نمی‌بینیم که افزایش اخیر قیمت‌ها به دلیل افزایش ریسک زیرساخت‌های روسیه باعث تغییر سیاست در نشست هفته آینده JMMC شود.» هلیما کرافت، تحلیلگر RBC گفت.

“هر تغییر جدی احتمالا باید تا نشست وزیران در ۱ ژوئن منتظر بماند، و حتی در آن زمان، ما معتقدیم که این گروه در مورد کاهش هرگونه کاهش، بسیار عاقلانه عمل خواهد کرد.”

https://roydadnaft.ir/30615کپی شد!