نماینده نهاوند: پروژه پتروشیمی نهاوند منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است

نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: مجوز پروژه پتروشیمی نهاوند با سختی‌های بسیار گرفته شده و اکنون این پروژه منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است.

نماینده مردم نهاوند در مجلس گفت: مجوز پروژه پتروشیمی نهاوند با سختی‌های بسیار گرفته شده و اکنون این پروژه منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است.

به گزارش رویداد نفت، علیرضا شهبازی اظهار کرد: خوراک پروژه پتروشیمی نهاوند با وجود سختی‌ها تأمین ‌شده و منتظر تأیید کمیسیون امور زیربنایی است و پروژه استحصال و فرآوری مس نهاوند با اشتغالزایی ۲۰۰۰ نفری، در دست اقدام است که امیدواریم با همکاری مردم شریف منطقه محقق شود.

وی ادامه داد: مجوز کارخانه بزرگ تولید سنگ از کاغذ با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به میزان ۱۰۰ میلیون یورو گرفته‌ شده است.

شهبازی افزود: چندین بار از مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان برای رفع مشکلات تولیدکنندگان برای حضور در نهاوند دعوت‌ شده و اقدامات خوبی صورت گرفته است.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس یادآور شد: رایزنی‌هایی در سطح کلان کشور با وزارتخانه‌ها، به ویژه وزارت صنعت، معدن و تجارت برای ایجاد اشتغال در شهرستان انجام‌ شده و با حمایت از بخش خصوصی پیگیری‌های لازم برای احداث واحد فرآوری میوه در دست پیگیری است.

به گفته وی، فاز اول کارخانه داروسازی نهاوند نیز به‌زودی راه‌اندازی می‌شود که اشتغالزایی و سودآوری خوبی برای شهرستان دارد.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های راه‌سازی در نهاوند گفت: ۸۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای پروژه‌های راه‌سازی جذب‌شده و ۱۷۴۰ میلیارد ریال اعتبار از طریق ماده ۵۶، توسط سه بانک کشاورزی، تجارت و ملت برای سد گرین اختصاص ‌یافته است.

شهبازی اضافه کرد: همچنین برای تسریع در اجرای عملیات عمرانی محور نهاوند به آورزمان، سردار طلایی نیک معاون وزیر دفاع در کارگاه این پروژه حضور یافت.

وی خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با تجهیز پروژه و آماده‌سازی ماشین‌آلات مورد نیاز این محور هرچه سریع‌تر تکمیل و زیر بار ترافیکی برود.

نماینده نهاوند در مجلس با اشاره به اینکه شرکت عمران ایران به‌عنوان زیرمجموعه صنایع دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح از شرکت‌های توانمند در حوزه راه‌سازی است، گفت: علاوه بر چهارخطه کردن این محور، اصلاح، تعریض و چهارخطه کردن محور شوشاب با توجه به حجم تردد از آن نیز از اولویت‌ها است که امیدواریم بعد از تکمیل محور نهاوند- آورزمان عملیات اجرایی آن نیز آغاز شود.

شهبازی با بیان اینکه تأمین اعتبار برای ساخت ۳۰ مدرسه با کمک بنیاد برکت و خیران انجام‌ شده است، مطرح کرد: تأمین اعتبار و تجهیز بیمارستان‌های نهاوند به دستگاه‌های سی‌تی‌اسکن، ماموگرافی، ماشین‌های دیالیز، تجهیزات آزمایشگاهی، تخت‌های آی سی یو نیز انجام‌شده است.

به گفته وی، تأمین اعتبار و تخصیص قیر یارانه‌ای برای شهرداری‌های شهرستان که منجر به اجرای نهضت آسفالت و ساماندهی کمربندی‌ها شده نیز انجام‌ شده است.

https://roydadnaft.ir/30600کپی شد!