امام جمعه بندر امام: برخی شرکت‌های پتروشیمی به وظایف خود عمل نمی‌کنند

امام جمعه بندر امام گفت: برخی شرکت‌های پتروشیمی به وظایف خود در قبال مسوولیت‌های اجتماعی عمل نمی‌کنند و پاسخگوی هیچکس هم نیستند.

امام جمعه بندر امام گفت: برخی شرکت‌های پتروشیمی به وظایف خود در قبال مسوولیت‌های اجتماعی عمل نمی‌کنند و پاسخگوی هیچکس هم نیستند.

به گزارش رویداد نفت، حجت‌الاسلام جاسم عبادی ظهر امروز جمعه در خطبه‌های نماز جمعه این هفته بندر امام اظهار کرد: برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ارتباط با نام‌گذاری امسال یعنی «رشد تولید با مشارکت مردم» باید همه مسؤولان و مردم با تمام وجود تلاش کنند.

وی افزود: همه مسؤولان و آحاد مردم باید بدانند که این امر نقشه راه کشور و اولویت‌های کاری مسئولان را برای یک سال کشور مشخص و سیاست‌گذاری می‌کند. یکی از نقاط ضعف کشور در سالیان اخیر موضوع اقتصاد است که دشمن روی آن دست گذاشته و سعی در ضربه زدن به انقلاب اسلامی دارد.

وی ادامه داد: بیش از ۱۵ سال گذشته رهبر معظم انقلاب، همواره موضوع رشد اقتصادی، تولید بیشتر و اشتغال‌زایی را مد نظر قرار داده است. تورم بالا که عوامل زیادی دارد باعث ناراحتی و نارضایتی مردم به ویژه دهک‌های پایین جامعه شده و شرایط زندگی را برای آنان سخت کرده است.

حجت‌الاسلام عبادی گفت: وحدت، انسجام و یکپارچگی نکته دیگری است که باید مسؤولان مورد نظر قرار دهند. اگر وحدت و همبستگی نباشد بی شک کارها با موفقیت به سرانجام نمی‌رسد. نباید خدای ناکرده اختلاف‌نظرهای سیاسی ما را از اصول اساسی و آرمان‌های انقلاب اسلامی دچار غفلت کند.

امام جمعه بندر امام تصریح کرد: انتظار می‌رود مدیران ما در همه سطوح از ظرفیت جوانان مؤمن، تحصیل کرده و دلسوز، برای برطرف کردن مشکلات استفاده و از آنان حمایت کنند. البته در برخی موارد شاهد بی‌مهری از سوی بعضی از مدیران نسبت به نخبگان مؤمن و انقلابی بودیم که امید است هرچه سریع‌تر این رویه تصحیح شود.

حجت‌الاسلام عبادی به عملکرد شورای راهبردی بندر امام اشاره کرد و گفت: در مورد عملکرد سال گذشته این شورای راهبردی گله‌مندی‌های زیادی وجود دارد و انتظارات مردم محقق نشده و شاهد بودیم بعضی از شرکت‌های پتروشیمی به وظایف و مسوولیت‌های اجتماعی خود در قبال مردم عمل نکردند و اکثر پروژه‌های شورای راهبردی صنایع پتروشیمی یا شروع نشد یا نیمه‌کاره مانده است.

وی یادآور شد: سال گذشته مقرر شده خود شرکت‌های پتروشیمی، پروژه‌محور عمل کنند که باز هم بعضی از شرکت‌ها به وظایف خود عمل نکردند و همچنان هم پاسخگو نیستند، چندین جلسه شورای تأمین شهرستان برای این موضوع تشکیل شد اما نتیجه لازم حاصل نشده است.

حجت‌الاسلام عبادی بیان کرد: بر اساس اعلام مدیران ارشد صنایع پتروشیمی، ۸۰۰ میلیارد تومان برای مسوولیت‌های اجتماعی در سال گذشته مصوب شد، باید از مدیران شهرستان و صنایع پتروشیمی سوال شود چند درصد این بودجه هنگفت محقق شد؟ کدام مشکل از منطقه برطرف شد؟

وی انتقاد کرد: چرا هنوز وضعیت بهداشت و درمان، مدارس فرسوده و فضاهای ورزشی تغییری نکرده و مشکلات زیرساختی منطقه مانند آب‌گرفتگی بندر امام هنوز حل نشده و مردم در این زمینه گله‌مندی دارند.

https://roydadnaft.ir/30555کپی شد!