قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۰۲

نفت برنت به ۸۵ دلار و ۹۲ سنت رسید

بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه می با 3 سنت کاهش به 85.92 دلار در هر بشکه رسید.بهای وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای ماه می پس از افت حدود 1.8 درصدی، با 10 سنت یا 0.1 درصد کاهش به 81.17 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در روز پنجشنبه به طور کلی ثابت بود، زیرا یک افت غافلگیرکننده ذخایر نفت خام ایالات متحده و پایبندی فدرال رزرو ایالات متحده به چشم انداز خود در مورد کاهش نرخ در سال برای حمایت از آن بود.

به گزارش رویداد نفت به نقل از رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه می با ۳ سنت کاهش به ۸۵.۹۲ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۹۲۹ GMT رسید. آنها در روز چهارشنبه ۱.۶ درصد کاهش یافتند.

بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای ماه می پس از افت حدود ۱.۸ درصدی در جلسه قبل، با ۱۰ سنت یا ۰.۱ درصد کاهش به ۸۱.۱۷ دلار در هر بشکه رسید.

اداره اطلاعات انرژی آمریکا (EIA) روز چهارشنبه گزارش داد که ذخایر نفت خام در ایالات متحده، بزرگترین مصرف کننده نفت جهان، برای دومین هفته کاهش یافت.

در هفته منتهی به ۱۵ مارس، با افزایش صادرات و ادامه فعالیت پالایشگاه ها، ذخایر به طور غیرمنتظره ای با ۲ میلیون بشکه کاهش به ۴۴۵ میلیون بشکه رسید. تحلیلگرانی که در نظرسنجی رویترز شرکت کردند انتظار داشتند که ۱۳۰۰۰ بشکه افزایش یابد.

Yeap Jun Rong، استراتژیست بازار گفت: به نظر می رسد که شعار صعودی همچنان دست نخورده باقی مانده است، با کاهش غیرمنتظره دیگری در ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته در حالی که فعالان بازار همچنان به قیمت گذاری برای خطرات ناشی از اختلال بیشتر عرضه در جبهه روسیه و اوکراین ادامه می دهند. IG

ذخایر بنزین برای هفتمین هفته کاهش یافت و با ۳.۳ میلیون بشکه کاهش به ۲۳۰.۸ میلیون بشکه رسید که نشان دهنده تقاضای قوی برای سوخت است. کارکرد پالایشگاه نفت ۱۲۷۰۰۰ بشکه در روز افزایش یافت و نرخ بهره برداری افزایش یافت.

سرمایه گذاران از بانک مرکزی ایالات متحده نیز دل گرفتند که نرخ بهره را در محدوده ۵.۲۵ تا ۵.۵۰ درصد در روز چهارشنبه نگه داشت، اما چشم انداز کاهش سه نرخی در سال جاری را حفظ کرد.

نرخ های پایین تر می تواند رشد اقتصادی را تقویت کند و این خبر خوبی برای فروش نفت است.

حملات اوکراین به پالایشگاه‌های روسیه همچنین سرمایه‌گذاران را بر آن داشت تا نفت خام را با قیمت‌های بالاتر معامله کنند، زیرا این حملات می‌تواند به عرضه جهانی نفت ضربه بزند.

پهپادهای اوکراینی در این ماه حداقل هفت پالایشگاه روسیه را هدف قرار داده اند. بر اساس محاسبات رویترز، این حملات ۷ درصد یا حدود ۳۷۰۵۰۰ بشکه در روز از ظرفیت پالایشی روسیه را متوقف کرده است.

تحلیلگران می گویند که اختلالات طولانی مدت می تواند تولیدکنندگان روسی را مجبور به کاهش عرضه کند در صورتی که قادر به صادرات نفت خام نیستند و با محدودیت های ذخیره سازی مواجه می شوند.

یک نظرسنجی اولیه در روز پنجشنبه نشان داد که رکود اقتصادی آلمان در ماه مارس اندکی کاهش یافت زیرا فعالیت تجاری در بخش خدمات به ثبات نزدیک شده بود.

https://roydadnaft.ir/30541کپی شد!