قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۱/۰۱

نفت برنت به ۸۷ دلار و ۱۰ سنت رسید

نفت برنت در ماه می با 28 سنت یا 0.3 درصد کاهش به 87.10 دلار در هر بشکه در ساعت 0711 GMT رسید. نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در آوریل با 47 سنت یا 0.6 درصد کاهش به 83 دلار در هر بشکه رسید.

قیمت نفت در روز چهارشنبه پایین‌تر رفت، زیرا دلار قوی‌تر اشتهای سرمایه‌گذاران را محدود کرد در حالی که معامله‌گران پس از افزایش شاخص‌ها به بالاترین سطح چند ماهه در جلسه قبل، مقداری پول از میز خارج کردند.

به گزارش رویداد نفت به نفل از رویترز، بهای معاملات آتی نفت برنت در ماه می با ۲۸ سنت یا ۰.۳ درصد کاهش به ۸۷.۱۰ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۷۱۱ GMT رسید. معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا برای تحویل در آوریل که در تسویه روز چهارشنبه منقضی می‌شود، با ۴۷ سنت یا ۰.۶ درصد کاهش به ۸۳ دلار در هر بشکه رسید. قرارداد فعال تر در ماه می WTI به ۸۲.۴۱ دلار در هر بشکه رسید که ۳۲ سنت کاهش داشت.

تینا تنگ، تحلیلگر مستقل مستقر در اوکلند، گفت: «سودگیری می تواند دلیلی برای حرکت نزولی امروز باشد.» وی افزود که افزایش اخیر قیمت ها با بهبود چشم انداز تقاضا و نشانه هایی از کاهش عرضه حمایت شده است.

شاخص دلار آمریکا برای پنجمین جلسه متوالی پس از اینکه داده‌های اخیر به اقتصاد انعطاف‌پذیر ایالات متحده اشاره کرد، با تأثیر بر احساسات خریداران آسیایی، بالاتر رفت.
دلار قوی‌تر، نفت را برای سرمایه‌گذارانی که ارزهای دیگر دارند گران‌تر می‌کند و تقاضا را کاهش می‌دهد.

معامله گران منتظر اعلام نرخ بهره فدرال رزرو در اواخر روز چهارشنبه بودند تا نشانه هایی از مسیر نرخ آن برای بقیه سال را نشان دهند.
در جلسه قبل، زمانی که فعالان بازار تأثیر حملات پهپادهای اوکراینی به پالایشگاه های روسیه را بر عرضه نفت خام و نفت ارزیابی کردند، هر دو برنت و WTI در بالاترین سطح خود از اواخر اکتبر قرار گرفتند.
تحلیلگران ING از جمله وارن پترسون در یادداشتی می‌گویند: «ریسک‌های عرضه پیرامون محصولات پالایش‌شده روسیه در زمانی که بازار به دنبال کاهش تولیدات داوطلبانه اضافی از اوپک پلاس به سه ماهه دوم سال ۲۴ فشرده می‌شود، همچنان حمایت می‌کند».

منابع تجاری روز سه شنبه به رویترز گفتند که کاهش ظرفیت پالایشگاهی روسیه در نتیجه این حملات منجر به افزایش صادرات نفت خام از این کشور شده است.

آنها گفتند که صادرات نفت از بنادر غربی روسیه در ماه مارس تقریباً ۲۶۰ هزار بشکه در روز افزایش خواهد یافت و به ۲.۲۲ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.
پترسون گفت: «اگر این اختلالات طولانی شود، در نهایت می‌تواند تولیدکنندگان روسی را مجبور به کاهش عرضه کنند، در صورتی که قادر به صادرات تمام این نفت خام نیستند.»

“این حملات برای محصولات تصفیه شده در آینده نزدیک تر است.”

به گفته منابع، موسسه امریکن پترولیوم گزارش داد که ذخایر نفت خام و بنزین ایالات متحده هفته گذشته کاهش یافت، در حالی که ذخایر تقطیر افزایش یافت. نظرسنجی رویترز از تحلیلگران پیش‌بینی می‌شود که سهام هفته گذشته حدود ۱۰۰۰۰ بشکه افزایش یابد.

داده‌های رسمی ذخیره‌سازی از سوی اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده در ساعت ۱۴۳۰ به وقت گرینویچ روز چهارشنبه قرار است منتشر شود.

https://roydadnaft.ir/30527کپی شد!