قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۲/۲۹

قیمت نفت خام برنت به ۸۶ دلار و ۷۴ سنت رسید

نفت خام برنت برای تحویل در ماه می با 15 سنت کاهش به 86.74 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با 13 سنت کاهش به 82.03 دلار رسید.

قیمت نفت در روز سه‌شنبه تا حدی به دلیل چشم‌انداز افزایش عرضه از سوی روسیه، کندتر از حد انتظار تقاضای پایین‌دستی در بخش‌هایی مانند سوخت جت و معاملات محتاطانه پیش از تصمیم فدرال رزرو در مورد نرخ‌های بهره آمریکا کاهش یافت.

به گزارش رویداد نفت به نقل از رویترز، قرارداد آتی نفت خام برنت برای تحویل در ماه می با ۱۵ سنت کاهش به ۸۶.۷۴ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۷۰۸ GMT رسید، در حالی که قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) با ۱۳ سنت کاهش به ۸۲.۰۳ دلار رسید. قرارداد ماه آوریل WTI که فردا منقضی می شود، با ۱۳ سنت کاهش به ۸۲.۵۹ دلار رسید.

هر دو شاخص در جلسه قبل به بالاترین حد خود در چهار ماه گذشته رسیدند که ناشی از کاهش صادرات نفت خام از عربستان سعودی و عراق و نشانه هایی از تقاضا و رشد اقتصادی قوی در چین و ایالات متحده بود.

در مورد روسیه، نگرانی عرضه ناشی از افزایش صادرات به دنبال حملات اوکراین به زیرساخت‌های نفتی این کشور همچنان قیمت‌ها را کاهش می‌دهد.

حملات احتمالاً علاوه بر تعطیلی های تعمیر و نگهداری برنامه ریزی شده، تولید نفت خام روسیه را تا ۳۰۰ کیلوبیت در روز (هزار بشکه در روز) کاهش خواهد داد… با این حال، کاهش تولید اولیه منجر به افزایش صادرات نفت خام می شود و به روسیه کمک می کند تا به طور همزمان به کاهش تولید دست یابد. تحلیلگران جی پی مورگان در یادداشت مشتری نوشتند در حالی که صادرات را ثابت نگه می دارند.

روسیه صادرات نفت از طریق بنادر غربی خود را در ماه مارس تقریباً ۲۰۰۰۰۰ بشکه در روز در برابر برنامه ماهانه ۲.۱۵ میلیون بشکه در روز افزایش خواهد داد.
قیمت ها به دلیل عدم قطعیت در مورد چگونگی نرخ بهره ایالات متحده قبل از نشست فدرال رزرو در ۲۰ مارس در ساعت ۱۸۰۰ GMT کاهش یافت.

سرپرست تیم بخش انرژی بانک DBS، سورو سارکار در ایمیلی گفت: «بازار ممکن است در حالت ادغام باشد و منتظر سیگنال‌هایی در مورد کاهش نرخ از نشست این هفته FOMC باشد».

قیمت نفت در دو هفته گذشته تا حدودی افزایش یافته است و به دلیل افزایش ریسک ژئوپلیتیکی پس از حملات به پالایشگاه های روسیه… ممکن است در این سطوح مقداری سود وجود داشته باشد زیرا ما به حرکت قیمت بالای ۸۵ دلار آمریکا در هر بشکه تردید داریم. در کوتاه مدت برای برنت پایدار خواهد بود.”

در سمت تقاضا، تحلیلگران نسبت به رشد تقاضای بخش سوخت جت در آستانه فصل سفر تابستانی در سه ماهه سوم کمی محتاط بودند.

تحلیلگران BMI در یادداشت مشتری نوشتند که قیمت جهانی سوخت جت احتمالاً «۵.۴ درصد بیشتر از پیش‌بینی قبلی ما به ۱۱۱ دلار در هر بشکه خواهد بود، زیرا انتظار می‌رود تقاضای پایین جای خود را به اوج سفرهای تابستانی و قیمت‌های قوی‌تر بدهد».

آنها افزودند: «با این حال، رکود اقتصادی جهانی مصرف سفرهای هوایی را کاهش می‌دهد و بر قیمت سوخت جت تأثیر می‌گذارد و قیمت را محدود می‌کند».

با نگاه به آینده، تحلیلگران از نقطه نظر تحلیل تکنیکال نسبت به قیمت نفت خوش بین بودند.

کلوین وانگ، تحلیلگر ارشد بازار OANDA گفت: «اقدامات قیمت نفت خام WTI به یک فاز روند صعودی کوتاه مدت تبدیل شده است زیرا توانسته است بالاتر از میانگین متحرک ۲۰ روزه در حال افزایش خود در چهار جلسه گذشته پس از آزمایش مجدد میانگین متحرک ۲۰ روزه در ۵ مارس معامله شود.مقاومت میانی بعدی ۸۴.۹۰ دلار در هر بشکه است.»

https://roydadnaft.ir/30522کپی شد!