نفت برنت به ۸۴ دلار و ۸۳ سنت رسید

بهای معاملات آتی نفت برنت پس از رسیدن به بالاترین سطح 84.80 دلاری، 29 سنت یا 0.4 درصد افزایش یافت و به 83.84 دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از رسیدن به بالاترین سطح روزانه 79.29 دلار در اوایل جلسه، 34 سنت یا 0.4 درصد افزایش یافت و به 78.35 دلار در هر بشکه رسید.

بهای معاملات آتی نفت برنت پس از رسیدن به بالاترین سطح ۸۴.۸۰ دلاری، ۲۹ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۸۳.۸۴ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از رسیدن به بالاترین سطح روزانه ۷۹.۲۹ دلار در اوایل جلسه، ۳۴ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۸.۳۵ دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش رویداد نفت به نقل از رویترز، قیمت نفت روز دوشنبه پس از حمله پهپادی به نیروهای آمریکایی در اردن افزایش یافت و نگرانی‌ها در مورد اختلال در عرضه در خاورمیانه افزایش یافت، زیرا یمن حملات خود را به کشتی‌ها در دریای سرخ افزایش دادند و یک تانکر سوخت ترافیگورا را مورد اصابت قرار دادند.

خطرات تشدید درگیری در حالی رخ می دهد که صادرات محصولات پالایش شده روسیه کاهش می یابد و چندین پالایشگاه پس از حملات هواپیماهای بدون سرنشین در حال تعمیر هستند.

بهای معاملات آتی نفت برنت پس از رسیدن به بالاترین سطح جلسه ۸۴.۸۰ دلار تا ساعت ۲۳:۰۲ به وقت گرینویچ با ۲۹ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش به ۸۳.۸۴ دلار در هر بشکه رسید. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا پس از رسیدن به بالاترین سطح روزانه ۷۹.۲۹ دلار در اوایل جلسه، ۳۴ سنت یا ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۷۸.۳۵ دلار در هر بشکه رسید.

حمله به نیروهای آمریکایی در حمله هواپیمای بدون سرنشین در اردن، نگرانی‌ها را در مورد درگیری گسترده‌تر در خاورمیانه غنی از نفت افزایش داد.
هلیما کرافت، تحلیلگر RBC Capital در یادداشتی گفت: «ما معتقدیم که مرگ سه سرباز آمریکایی امروز در اردن نقطه عطف مهمی در درگیری‌های جاری در خاورمیانه است و شبحی از دخالت بیشتر ایالات متحده در جنگ را ایجاد می‌کند.»

وی افزود: رویارویی مستقیم تر با ایران، شبح اختلال در تامین انرژی منطقه را به وجود می آورد.

ترافیگورا تاجر کالا روز شنبه گفت که در حال ارزیابی خطرات امنیتی سفرهای دریایی بیشتر در دریای سرخ است، پس از اینکه آتش نشانان آتش یک نفتکش را که یک روز قبل توسط یمن مورد حمله قرار گرفته بود، خاموش کردند.

تحلیلگران ANZ در یادداشتی گفتند: «اختلال در عرضه محدود بوده است، اما روز جمعه پس از اصابت موشک به نفتکشی که به نمایندگی از ترافیگورا در سواحل یمن فعالیت می کرد، تغییر کرد.

با وجود تانکرهای نفتی مرتبط با ایالات متحده و بریتانیا که اکنون در معرض خطر حمله قرار دارند، بازار احتمالاً خطر اختلالات را دوباره پرداخت خواهد نمود.

هر دو قرارداد برای دومین هفته متوالی افزایش یافتند و در روز جمعه به بالاترین حد خود در نزدیک به دو ماه گذشته رسیدند، با حمایت نگرانی‌های خاورمیانه و روسیه در مورد عرضه، در حالی که رشد اقتصادی مثبت ایالات متحده و نشانه‌هایی از محرک‌های چین، انتظارات تقاضا را افزایش داد.

تونی سایکامور، تحلیلگر بازارهای IG، گفت: «جو رضایت در بازار نفت از بین رفته است.

کاهش قیمت WTI احتمالاً خریداران را به سمت میانگین متحرک ۲۰۰ روزه در ۷۷.۶۰ دلار باز می‌گرداند، قبل از لایه حمایتی قوی‌تر در ۷۵.۰۰ دلار از سوی خریدارانی که به دنبال فشار به سمت پایین ۸۰ دلار هستند.

به گفته بازرگانان و کشتی های LSEG، روسیه احتمالا صادرات نفتا، یک ماده اولیه پتروشیمی را بین ۱۲۷۵۰۰ تا ۱۳۶۰۰۰ بشکه در روز یا حدود یک سوم کل صادرات خود کاهش خواهد داد، زیرا آتش سوزی در پالایشگاه ها در دریای بالتیک و دریای سیاه مختل شد. داده های ردیابی

در اول فوریه، وزرای برجسته سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش به رهبری روسیه، موسوم به اوپک پلاس، به صورت آنلاین دیدار خواهند کرد.

به گفته منابع اوپک پلاس، با این حال، اوپک پلاس احتمالاً در هفته‌های آتی میزان تولید نفت خود را برای ماه آوریل و فراتر از آن تعیین خواهد کرد، زیرا این نشست برای تصمیم‌گیری در مورد سیاست‌های بیشتر تولید خیلی زود برگزار می‌شود.

https://roydadnaft.ir/29812کپی شد!