اسکله شماره ۱۷ فاز ۲ بندر عسلویه و نخستین بازوی بارگیری کرایوژنیک ایرانی راه‌اندازی شد

اسکله شماره ۱۷ فاز ۲ بندر عسلویه و نخستین بازوی بارگیری کرایوژنیک ساخت ایران با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی راه‌اندازی شد.

اسکله شماره ۱۷ فاز ۲ بندر عسلویه و نخستین بازوی بارگیری کرایوژنیک ساخت ایران با حضور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی راه‌اندازی شد.

به گزارش رویداد نفت به نقل از شرکت ملی صنایع پتروشیمی، در جریان سفر عملیاتی مرتضی شاهمیرزایی، معاون وزیر نفت و مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در روز دوشنبه (۱۱ دی‌ماه)، اسکله شماره ۱۷ فاز ۲ بندر عسلویه و نخستین بازوی بارگیری کرایوژنیک کاملا ایرانی راه‌اندازی شد.

شاهمیرزایی در جریان راه‌اندازی بازوی کرایوژنیک گفت: با افتخار اعلام می‌کنم که نخستین بازوی بارگیری کرایوژنیک که پیش‌تر ساخت آن در انحصار چند کشور غربی بود، امروز از سوی مهندسان و متخصصان ایرانی ساخته، نصب و راه‌اندازی شد.

وی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی در مسیر خودکفایی مصمم است، اظهار کرد: صنعت پتروشیمی ایران در حال ایستادن بر قله خودکفایی در تولید دانش‌ فنی، ساخت تجهیزات و کالاهای مورد نیاز است و جای افتخار دارد که امروز شاهد بارگیری نخستین محموله آمونیاک صادراتی پتروشیمی هنگام از اسکله شماره ۱۷ هستیم.

معاون وزیر نفت ادامه داد: با توجه به راهبرد شرکت ملی صنایع پتروشیمی در زمینه عرضه اعتباری محصولات پتروشیمی که با هدف حمایت از صنایع پایین‌دستی و رونق واحدهای تولیدی در دستور کار است، عرضه داخلی محصولات حدود ۱.۳ میلیون تن افزایش خواهد یافت.

شاهمیرزایی افزود: هم‌اکنون بیش از ۱۰۰ طرح پتروشیمی در حال ساخت است که یکی پس از دیگری وارد مدار تولید خواهد شد.

وی با تأکید بر ضرورت تسریع در خاموش شدن مشعل‌ها در صنعت پتروشیمی گفت: با تلاش وزارت نفت تا پایان امسال ۶۲۵ میلیون فوت‌مکعب گازهای مشعل منطقه عسلویه جمع‌آوری می‌شود و باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای تحقق این هدف استفاده کرد.

شایان ذکر است مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سفر یک روزه به منطقه عسلویه، از عملیات نصب تجهیزات فرآیندی و مبدل‌های حرارتی ساخت ایران در طرح پتروشیمی دنا و کلدباکس پتروشیمی جم بازدید کرد.

https://roydadnaft.ir/29388کپی شد!
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.