جکت سکوی رسالت تا پایان ۱۴۰۲ آماده نصب می‌شود/ پیشرفت ۵۵ درصدی بزرگترین پایانه‌های شناور طرح جاسک

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: جکت پروژه نفتی رسالت تا پایان امسال به همت متخصصان داخلی تکمیل و آماده بارگیری به موقعیت مخزن می‌شود.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی گفت: جکت پروژه نفتی رسالت تا پایان امسال به همت متخصصان داخلی تکمیل و آماده بارگیری به موقعیت مخزن می‌شود.

به گزارش رویداد نفت، حسین شیوا امروز (چهارشنبه، ۶ دی‌ماه) به همراه مدیران ارشد این شرکت از «یاردهای ساخت و کارخانه‎‌ ساخت مخازن و تجهیزات فلزی و کارخانه پوشش و وزین سازی لوله این شرکت در خرمشهر» بازدید کرد.

وی در برنامه بازدید از یارد خرمشهر، سرمایه انسانی موجود را کارآمد و متخصص خواند و از بخش‌های مختلف این مجتمع صنعتی و تولیدی بازدید کرد؛ در جریان بازدید یادشده، کارشناسان و متخصصان بخش‌های مختلف یاردها و کارخانه‌ها جزئیات طرح‌های در حال اجرا از جمله ساخت SPM دوم و سوم طرح جاسک را تشریح کردند.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی همچنین توسعه فعالیت‌های بازاربابی را برای این شرکت همزمان با شتاب‌بخشی به طرح‌ها ضروری خواند و افزود: با اتکا به توانمندی نیروهای متخصص در یارد خرمشهر و دیگر ظرفیت‌های ویژه و بی‌بدیل شرکت تاسیسات دریایی، در حال مذاکره به‎‌منظور گرفتن سهم قابل توجهی از مگاپروژه مهم و ملی فشارافزایی پارس جنوبی هستیم.

شیوا تصریح کرد: این پروژه یکی از طرح‌های کلیدی و با اهمیت صنعت نفت و گاز کشور است که  نقش به‌سزایی در تأمین گاز کشور خواهد داشت؛ افزون بر طرح‌های در حال اجرا مانند جکت رسالت و گوی های شناور SPM  توانمندی امکانات و تجهیزات و روزآمدی آنها  قابل توجه ارزیابی شد.

وی با بیان اینکه مولدسازی سرمایه های راکد و افزایش بهره‌وری از ارزش‌های مدنظراست، گفت: یارد صنعتی خرمشهر آمادگی دارد نیازهای صنعت نفت و گاز در بخش‌های مانند جکت، عرشه، گوی شناور، مخازن تحت فشار، ذخیره و نگهداری میعانات و تجهیزات پتروشیمی را در بخش‌های خشکی و فراساحلی تا تحقق ظرفیت اسمی تامین کند. از این رو، بازوی توانمند و معتبر شرکت های توسعه محور صنعت نفت است.

مدیرعامل شرکت مهندسی و ساخت تاسیسات دریایی ظرفیت یاردهای تاسیسات دریایی در خرمشهر را ۶۰ هزار تن در سال ارزیابی کرد و افزود: این ظرفیت می‌تواند در اختیار توسعه کشور در بخش نفت و گاز قرار گیرد و برای سهامدار نیز نفع و آورده مالی محقق کند.

شیوا ادامه داد: به همت متخصصان داخلی جکت طرح رسالت و پایل‌های آن به وزن تقریبی ۱۹۰۰ تن در حال ساخت است و تا پایان سال تکمیل و برای انتقال به موقعیت مخزن آماده خواهد شد.

وی با اشاره و توانمندی یادر صنعتی شرکت تاسیسات دریایی در خرمشهر گفت: به‌زودی کار ساخت عرشه و متعلقات پروژه بلال به وزن  ۳۶۰۰ تن از سوی تاسیسات دریایی آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی اعلام کرد: ساخت پایانه های شناور(SPM) از دیگر توانمندی‌های این شرکت است در همین زمینه ۲ تجهیز به‌عنوان بزرگ‌ترین گوی‌های شناور کشور که برای طرح جاسک در حال ساخت هستند، پیشرفتی برابر با ۵۵ درصد را ثبت کردند.

شیوا در بازدید از کارخانه پوشش و وزین سازی لوله نیز گفت: به زودی کار پوشش دهی به خطوط لوله ۹۵ کیلومتری طرح ایلام و ابوذر آغاز خواهد شد که یکی از توانمندی‌های تخصصی شرکت تاسیسات دریایی است.

برنامه بازدید از از یارد خرمشهر، دومین بازدید میدانی مدیرعامل شرکت تاسیسات دریایی در هفته های اخیر است؛ حسین شوا، هفته گذشته نیز از یارد صنعتی این شرکت در پارس جنوبی بازدید کرد.
علی زراعی، مدیرعامل منطقه آزاد اروند نیز در این بازدید حضور داشت و ضمن بی‌نظیر خواندن امکانات و تجهیزات یارد خرمشهر، نسبت به استفاده و بهره‌مندی بیشتر از ظرفیت های یاردهای تاسیسات دریایی تاکید کرد.

https://roydadnaft.ir/29319کپی شد!
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.