قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۲/۱۰/۰۲

نفت برنت به ۷۸ دلار و ۸۰ سنت رسید

شاخص بین المللی نفت خام برنت در ساعت 659 به وقت گرینویچ به قیمت 78.80 دلار در هر بشکه معامله شد که 0.45 درصد نسبت به قیمت پایانی 79.16 دلار در هر بشکه در جلسه معاملاتی قبلی روز جمعه کاهش داشت.

شاخص بین المللی نفت خام برنت در ساعت ۶۵۹ به وقت گرینویچ به قیمت ۷۸.۸۰ دلار در هر بشکه معامله شد که ۰.۴۵ درصد نسبت به قیمت پایانی ۷۹.۱۶ دلار در هر بشکه در جلسه معاملاتی قبلی روز جمعه کاهش داشت.

به گزارش رویداد نفت، شاخص آمریکایی وست تگزاس اینترمدیت (WTI) در همان زمان با ۰.۵۴ درصد کاهش نسبت به بسته شدن ۷۳.۸۹ دلار در هر بشکه در روز جمعه، ۷۳.۴۹ دلار در هر بشکه معامله شد.

اکثر بازارهای جهانی روز دوشنبه به دلیل تعطیلات کریسمس تعطیل هستند.

هفته گذشته، با افزایش تنش ها در خاورمیانه و تنگناهای حمل و نقل در دریای سرخ که نگرانی های عرضه را برانگیخت، هر دو شاخص به طور میانگین بیش از ۳ دلار افزایش یافتند.

در واکنش به حملات اسرائیل به نوار محاصره شده غزه، سازمان حوثی اعلام کرد که هر کشتی با پرچم اسرائیل هدف قرار خواهد گرفت.

دریای سرخ یکی از مهمترین مسیرهای تجاری در جهان است، زیرا تقریباً ۱۲ درصد تجارت جهانی از کانال سوئز می گذرد.

چندین شرکت بین المللی، از جمله شرکت کشتیرانی مدیترانه (MSC) متعلق به ایتالیا و سوئیس، شرکت کشتیرانی مرسک مستقر در دانمارک، کشتیرانی آلمانی Hapag-Lloyd، و کشتیرانی فرانسوی CMA CGM، پس از به خطر افتادن امنیت، همه سفرهای دریایی در دریای سرخ را به حالت تعلیق درآوردند.

پس از اعلام شرکت انرژی بریتانیایی bp مبنی بر توقف کلیه تردد نفتکش ها در دریای سرخ، این نگرانی ایجاد شد که تحویل از طریق دریا، که تا کنون بیشتر بر حمل و نقل کالا تأثیر گذاشته است، به محموله های انرژی نیز گسترش یابد.

کارشناسان می گویند که ناتوانی طولانی مدت سوئز در عملیات ممکن است تهدیدات اقتصادی برای کشورهای منطقه مانند مصر باشد که اقتصاد آن در حال حاضر شکننده است.

https://roydadnaft.ir/29278کپی شد!