صادرات روزانه ۳۲ هزار بشکه میعانات گازی از پایانه پارس‌جنوبی

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: روزانه ۳۲ هزار بشکه میعانات گازی از پایانه زمینی پارس‌جنوبی بارگیری و صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: روزانه ۳۲ هزار بشکه میعانات گازی از پایانه زمینی پارس‌جنوبی بارگیری و صادر می‌شود.

به گزارش رویداد نفت، “عباس غریبی” روز یکشنبه در بازدید از پایانه گازی پارس‌جنوبی اظهار کرد: پیش از این ۳۰ هزار بشکه در روز بارگیری و صادر می شد که دلیل این افزایش بارگیری میعانات گازی، در سرویس قرار گرفتن تجهیزات خارج از سرویس، برنامه ریزی مدون و اصولی برای استفاده بهینه و تلاش مستمر کارکنان پایانه میعانات گازی پارس جنوبی است.

وی افزود: پیش از این بارگیری با استفاده از پمپ هایی انجام می شد که به شکل دستی فعالیت می کردند که در برنامه ریزی انجام شده این پمپ ها به هوشمند و الکترونیک تغییر ماهیت و کارکرد شده‌اند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران تصریح کرد: برای کارکرد هوشمند و خودکار این پمپ‌ها، طراحی و ساخت کارت کنترلی الکتروپمپ توسط متخصصین پایانه میعانات گازی پارس‌جنوبی در دستور کار قرار گرفت.

غریبی با اعلام مزایای این کارت‌ها از جمله صرفه جویی، ایمنی و کاهش فرسودگی عمر الکتروپمپ ها، بیان کرد: با استفاده از این کارت‌ها و هوشمندسازی پمپ‌ها، میعانات گازی با ایمنی مطمئن‌تری از مخازن به سمت بازوهای بارگیری که محل استقرار تانکرهای حمل سوخت هستند، منتقل می‌شوند.

مدیرعامل شرکت پایانه‌های نفتی ایران گفت: با وجود در دسترس بودن کارت های خارجی برای هوشمندسازی الکتروپمپ‌ها، بر استفاده از توان و ظرفیت مهندسین و متخصصین داخلی تاکید و اجرایی شد.

“شرکت پایانه‌های نفتی ایران” شرکت نفت و گاز ایرانی است که در زمینه ذخیره‌سازی، بارگیری، انتقال، صادرات و واردات نفت خام، گاز طبیعی، میعانات گازی و فرآورده‌های نفتی، همچنین ارائه خدمات فراساحلی، پشتیبانی و ترابری دریایی فعالیت می‌کند.

شرکت پایانه‌های نفتی ایران در سال ۱۳۷۸ از دارایی‌های بخش ذخیره‌سازی، بارگیری و صادرات شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در جزیره خارگ، توسط شرکت ملی نفت ایران تأسیس شد.

این شرکت هم‌اکنون دارای ۶ پایانه صادراتی است، همچنین مسئولیت صادرات میعانات گازی از میدان پارس جنوبی را نیز برعهده دارد.

https://roydadnaft.ir/29249کپی شد!
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.