مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی اعلام کرد:

با انجام پروژه کاهش مشعل سوزی تا پایان مرداد ماه سال ۱۴۰۳، به کاهش ۸۵۰ میلیونی در سال نسبت به سال ۱۴۰۰خواهیم رسید

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی گفت: پروژه کاهش مشعل سوزی در 12 پالایشگاه پارس جنوبی تاکنون 23 درصد پیشرفت داشته و انتطار داریم با تکمیل این پروژه در پایان مرداد 1403 به کاهش 850 میلیونی در سال نسبت به سال 1400برسیم.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در نشست مشترک با معاون حقوقی رئیس‌جمهور و معاون توسعه مدیریت و سرمایه انسانی وزارت نفت گفت: پروژه کاهش مشعل سوزی در ۱۲ پالایشگاه پارس جنوبی تاکنون ۲۳ درصد پیشرفت داشته و انتطار داریم با تکمیل این پروژه در پایان مرداد ۱۴۰۳ به کاهش ۸۵۰ میلیونی در سال نسبت به سال ۱۴۰۰برسیم.

به گزارش رویداد نفت به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی؛احمد باهوش، مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی نیز در ادامه این نشست به پروژه کاهش مشعل سوزی اشاره و بیان کرد: با دستورات مقام محترم ریاست جمهوری و مقام عالی وزارت نفت، طبق مصوباتی که به مجتمع گاز پارس جنوبی ابلاغ شده در سه فاز شامل خرید و اجرا و مزایده گازهای مشعل ورود کرده‌ایم و امید داریم در سایه تلاش و کارجهادی پروژه کاهش مشعل سوزی در پالایشگاه‌های پارس جنوبی به سرانجام برسد.
وی در این باره تصریح کرد: خوشبختانه همسو با پروژه کاهش مشعل سوزی در حوزه خرید، اجرا و مزایده اقدامات خوبی صورت گرفته و در حال حاضر حوزه خرید و اجرا همگام با هم پبشرفت‌های خوبی داشته است.
باهوش ادامه داد: پروژه‌های کاهش مشعل سوزی یک ساله شامل خرید و اجرامی‌باشد که در حال حاضر به صورت تجمیعی ۲۳ درصد پیشرفت داشته و انتظار داریم تا پایان مرداد سال ۱۴۰۳ به سرانجام مطلوب برسد و با پایان یافتن این پروژه شاهد کاهش ۸۵۰ میلیون مترمکعبی و ۲۶۰ هزار تن دی اکسید گوگرد در سال نسبت به سال ۱۴۰۰را خواهد داشت.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه تصریح کرد: ۶قرارداد مزایده فروش گازهای مشعل منعقد شده و از مهرماه ۱۴۰۲ آغاز گردیده است مدت اجرای آن ۲ سال و بهره‌برداری ۳تا ۵سال خواهد بود که در پالایشگاه‌های اول تا دهم مجتمع گاز پارس جنوبی اجرا خواهد شد.
وی گفت: با پایان یافتن پروژه کاهش مشعل سوزی سوزی، سالیانه بیش ازهزار میلیون مترمکعب دیگر کاهش خواهد داشت.
باهوش در ادامه بیان کرد: فرایند مزایده پالایشگاه‌های یازدهم و دوازدهم در حال اجرا می‌باشد و پالایشگاه سیزدهم نیز در استانه‌ی تکمیل و تحویل از شرکت ملی نفت به شرکت ملی گاز ایران است که ان‌شاءالله کارهای عملیاتی در خصوص کاهش مشعل‌سوزی در این پالایشگاه نیز انجام خواهد شد.
مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی به یکی دیگر از پروژه‌‌های مهم در این مجموعه اشاره نمود و عنوان داشت: پروژه افزایش بازیافت اتان در ۹ پالایشگاه ( ۱۸ فاز ) یکی دیگر از پروژه‌های مهم مجتمع گاز پارس جنوبی می‌باشد.
وی ادامه داد: مدت قرارداد این پروژه ۴۸ ماهه می‌باشد که در پایان این پروژه، راندمان بازیافت تولیداتان از ۶۶ درصد به ۷۸ درصد خواهد رسید و این پروژه ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیون دلار سالیانه ارزش افزوده برای کشور به همراه خواهد دارد.
https://roydadnaft.ir/28994کپی شد!
 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.