وزیر انرژی عربستان: کاهش تولید نفت در صورت لزوم پس از ماه مارس هم ادامه خواهد داشت

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد کاهش تولید اوپک پلاس در صورت لزوم و با توجه به شرایط بازار پس از ماه مارس ۲۰۲۴ هم ادامه خواهد داشت.

وزیر انرژی عربستان اعلام کرد کاهش تولید اوپک پلاس در صورت لزوم و با توجه به شرایط بازار پس از ماه مارس ۲۰۲۴ هم ادامه خواهد داشت.

به گزارش رویداد نفت به نقل اویل پرایس، عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان ضمن انتقاد از تحلیلگران در مورد عدم درک قرارداد کاهش تولید گفت کاهش تولید اوپک پلاس در صورت لزوم پس از ماه مارس ۲۰۲۴ هم ادامه خواهد داشت.

۸ عضو ائتلاف اوپک پلاس در ۳۰ نوامبر توافق کردند کاهش تولید داوطلبانه خود را که به حدود ۲.۲ میلیون بشکه در روز می‌رسد در سه ماهه اول سال جاری میلادی هم ادامه دهند. این کاهش تولید شامل یک میلیون بشکه در روز کاهش تولید داوطلبانه عربستان و ۵۰۰ هزار بشکه در روز کاهش تولید روسیه هم می‌شود. عراق، امارات، کویت، قزاقستان، الجزایر و عمان هم ۹۰۰ هزار بشکه در روز کاهش تولید را متعهد شدند.

نتیجه اعلام این طرح کاهش تولید پایین آمدن بیشتر قیمت نفت بود، چون سرمایه‌گذاران حتی قبل از اجلاس این ائتلاف هم عقیده داشتند این کاهش تولید برای افزایش قیمت نفت کافی نیست.

وزیر انرژی عربستان ضمن انتقاد از پاسخ بازار به اطلاعیه اوپک پلاس، تحلیلگران را به رفتار توطئه‌آمیز و عدم درک این قرارداد متهم کرد. وی تاکید کرد شرایط زمانی تغییر می‌کند که مردم واقعیت این قرارداد را درک کنند.

عبدالعزیز بن سلمان گفت:«به نظر من کاهش تولید ۲.۲ میلیون بشکه‌ای بر افزایش ذخایر که معمولاً در سه ماهه اول اتفاق می‌افتد غلبه خواهد کرد. این یک رویکرد تدریجی است چون اوپک پلاس نمی‌تواند شرایط بازار را در سه ماهه اول سال پیش بینی کند. بنابراین باید محتاطانه عمل کند».

https://roydadnaft.ir/28925کپی شد!