رئیس شهرک علمی‌وتحقیقاتی اصفهان اعلام کرد

احداث پردیس فناوری مشترک برای توسعه فناوری نفت و انرژی

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از راه‌اندازی پردیس مشترک برای توسعه فناوری‌ نفت و انرژی خبر داد.

رئیس شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان از راه‌اندازی پردیس مشترک برای توسعه فناوری‌ نفت و انرژی خبر داد.

به گزارش رویداد نفت، قاسم مصلحی با بیان اینکه در حال حاضر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان حدود ۶۷۰ شرکت مستقر شده‌اند، افزود: این تعداد شرکت ۸۹۰۰ اشتغال برای فارغ‌التحصیلان دانشگاهی ایجاد کرده‌اند.

وی با بیان اینکه از این میزان اشتغال‌زایی، بیش از ۵۰۰ نفر از میان دانش‌آموختگان مقطع دکتری هستند، اظهار کرد: ما از این نوع اشتغال‌زایی استقبال می‌کنیم و از سال گذشته حمایت‌های زیادی از آنها شده است.

مصلحی، کمبود فضای فیزیکی برای پذیرش شرکت‌ها را از چالش‌های این منطقه نام برد و یادآور شد: برای رفع این چالش فضایی را در اصفهان تجهیز کردیم، ضمن آنکه فضای دیگری نیز برای استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در نظر گرفته شده است.

رئیس شهرک علمی و تحقیقات اصفهان، ساخت و ساز برای شرکت‌ها را از دیگر اقدامات شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای افزایش جذب شرکت‌های دانش‌بنیان در این منطقه برشمرد و خاطر نشان کرد: با این تمهیدات امیدواریم کلیه شرکت‌های متقاضی را در این شهرک مستقر کنیم.

وی در خصوص توسعه پارک‌های علم و فناوری، گفت: پارک‌های موفق زیادی در کشور داریم و اینکه برخی از پارک‌ها فعالیت مناسبی ندارند، دلایل مختلفی دارد که یکی از مهمترین آنها حمایت‌های مدیریتی در استان است. در استان اصفهان، مجموعه مدیریت استان همواره به شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و فعالیت‌های آن علاقه داشته‌اند.

مصلحی اضافه کرد: از نظر ساختار سازمانی، استاندار اصفهان جزء هیات اجرایی شهرک است و این ساختار کمک می‌کند تا به موضوع فعالیت‌های شهرک تسلط داشته باشند و این امر موجب حمایت آنها می‌شود. علاوه بر آن دانشگاه صنعتی اصفهان مقداری از اراضی خود را در اختیار شهرک گذاشته است که این امر نشان‌دهنده همراهی و شناخت دقیق از فعالیت‌های شهرک است.

وی خاطر نشان کرد: بیش از ۸۰ شرکت مستقر در شهرک، در زمینه‌های نفت، گاز و پتروشیمی فعالیت می‌کنند و قرارداد خوبی را با یکی از هلدینگ‌ها برای ایجاد پردیس فناوری در توسعه نفت و انرژی منعقد کردیم.

https://roydadnaft.ir/28229کپی شد!