مانور مقابله با شرایط اضطراری و مدیریت بحران در منطقه عملیاتی خارگ برگزار شد

مانور مقابله با آتش سوزی در تاسیسات پتروشیمی خارگ با هدف ارزیابی میزان آمادگی و هماهنگی واحدهای عملیاتی شرکت های نفتی پایانه های نفتی ایران، نفت فلات قاره، پتروشیمی و بیمارستان صنعت نفت در شرایط اضطراری برگزار شد

مانور مقابله با آتش سوزی در تاسیسات پتروشیمی خارگ با هدف ارزیابی میزان آمادگی و هماهنگی واحدهای عملیاتی شرکت های نفتی پایانه های نفتی ایران، نفت فلات قاره، پتروشیمی و بیمارستان صنعت نفت در شرایط اضطراری برگزار شد

به گزارش رویداد نفت به نقل از شرکت پایانه های نفتی ایران، شنبه ( ۲۲ مهرماه ) با حضور و نظارت محسن ساسانی جانشین سازمان پدافند غیرعامل کشور، علی اصغر حق بین مدیرکل پدافندغیرعامل و مدیریت بحران وزارت نفت، عبدالرحمن کشوری معاون انرژی سازمان پدافند غیرعامل، عباس رزمی مدیر HSE، پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شرکت ملی نفت ایران و به فرماندهی عباس غریبی مدیرعامل شرکت پایانه های نفتی ایران و فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارگ و حضور میدانی و موثر روسای مناطق شرکت های نفتی و پتروشیمی و گروه های واکنش سریع شرکت پایانه های نفتی ایران، شرکت نفت فلات قاره و مجتمع پتروشیمی خارگ، مانور مقابله با آتش سوزی در مخازن پتروشیمی در سطح دو شرایط اضطراری با هدف ارزیابی میزان آمادگی و هماهنگی واحدهای عملیاتی و به حداکثر رساندن کار گروهی و تیمی در حداقل زمان ممکن برگزار شد.

فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارگ در حاشیه این مانور اظهارداشت: در این مانور، تمرین تاکتیک های عملیاتی مقابله با آتش سوزی مخازن و تاسیسات فرآیندی در شرکت پتروشیمی به منظور افزایش آمادگی در مقابل هرگونه حادثه احتمالی صورت پذیرفت.

عباس غریبی ادامه داد: هدف از برگزاری مانور، سنجش میزان آمادگی منابع و امکانات اعم از تجهیزات، ماشین آلات و نیروی انسانی در مواجه با شرایط اضطراری و همچنین شفافیت و افزایش آگاهی ذینفعان از نقش ها و مسئولیت ها بود.

وی ادامه داد: این مانور مطابق با سناریو طراحی شده ازقبل با رعایت تمام نکات مورد نظر و با تایید ارزیابان حاضر در صحنه با موفقیت به انجام رسید.

غریبی تصریح نمود:  آمادگی و شناخت پتانسیل ها و گردآوری اطلاعات و دانستن عدم قطعیت ها کمک می کند که دامنه آسیب پذیری کاهش پیدا کند.

فرمانده ارشد پدافند غیرعامل و مدیریت بحران جزیره خارگ ادامه داد: از آنجایی که در جزیره خارگ  تاسیسات و زیر ساخت هایی حیاتی شامل مخازن، خطوط لوله، اسکله های صادراتی و تاسیسات فرآیندی وجود دارد، موضوع پدافند غیر عامل بسیار حائز اهمیت می باشد و در اولویت کاری این مدیریت قرار دارد.

شایان ذکر است در پایان مانور، جلسه‌ای با حضور عوامل دست‌اندرکار و گروه ارزیاب تشکیل شد و نقاط قوت و قابل‌ بهبود این مانور موردبررسی قرار گرفت.

https://roydadnaft.ir/27844کپی شد! https://roydadnaft.ir/27844/کپی شد!