اوپک: صنعت نفت به ۱۴تریلیون دلار سرمایه‌گذاری تا ۲۰۴۵ نیاز دارد

اوپک اعلام کرد دنیا به ۱۴تریلیون دلار سرمایه‌گذاری در بخش نفت تا سال ۲۴۵ نیاز دارد تا ثبات بازار تضمین شود.

اوپک اعلام کرد دنیا به ۱۴تریلیون دلار سرمایه‌گذاری در بخش نفت تا سال ۲۴۵ نیاز دارد تا ثبات بازار تضمین شود.

به گزارش رویداد نفت به نقل از اویل پرایس، اوپک در گزارش سالانه خود از دورنمای نفت دنیا در روز دوشنبه اعلام کرد دنیا به ۱۴ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری در بخش نفت تا سال ۲۴۵ نیاز دارد تا ثبات بازار تضمین شود و جلوی آشفتگی‌ها در صنعت انرژی و اقتصاد گرفته شود.

این گروه تولیدکننده نفت ضمن رد درخواست‌ها برای توقف سرمایه‌گذاری در عرضه جدید نفت اعلام کرد بازار نفت به‌طور متوسط به سالیانه حدود ۶۱۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری نیاز دارد که بیشتر آن باید در بخش اکتشاف و تولید باشد.

سرمایه‌گذاری در بخش اکتشاف و تولید تا ۲۰۴۵ باید حدود ۱۱.۱ تریلیون دلار یا به‌طور متوسط برابر با سالانه ۴۸۰ میلیارد دلار باشد، در بخش میان‌دستی و پایین‌دستی صنعت نفت یعنی حمل‌ونقل و پتروشیمی هم باید به‌ترتیب ۱.۲ و ۱.۷ تریلیون دلار سرمایه‌گذاری شود.

اوپک در گزارش سالانه خود آورده است: «اگر این سرمایه‌گذاری‌ها انجام نشوند، ثبات بازار و امنیت انرژی به خطر می‌افتد.»، اوپک همچنین پیش‌بینی خود از تقاضای نفت در بلندمدت را در ۲۰۴۵ تا ۱۱۶ میلیون بشکه در روز افزایش داده است، یعنی ۶ میلیون بشکه در روز بالاتر از پیش‌بینی‌ای که در ۲۰۲۲ انجام داده بود.

سرمایه‌گذاری در بخش بالادستی یعنی اکتشاف و تولید نفت ۱۳ درصد در سال جاری میلادی افزایش می‌یابد و به ۳۶۰ میلیارد دلار می‌رسد، اما این رقم فقط هزینه سرمایه‌ای را به سطح قبل از بحران کرونا برمی‌گرداند.

اوپک هشدار داد کاهش سرمایه‌گذاری در بخش تولید و اکتشاف خطر کمبود عرضه و بی‌ثباتی بازار را افزایش می‌دهد.

https://roydadnaft.ir/27734کپی شد!