اوپک پلاس سیاست نفتی خود را در اجلاس روز چهارشنبه تغییر نمی‌دهد

برخی منابع اوپک پلاس عقیده دارند این ائتلاف در اجلاس روز چهارشنبه سیاست عرضه نفت خود را تغییری نخواهد داد.

برخی منابع اوپک پلاس عقیده دارند این ائتلاف در اجلاس روز چهارشنبه سیاست عرضه نفت خود را تغییری نخواهد داد.

به گزارش رویداد نفت به نقل از رویترز، برخی منابع اوپک پلاس عقیده دارند این ائتلاف در اجلاس روز چهارشنبه سیاست عرضه نفت خود را تغییری نخواهد داد. این اجلاس در شرایطی برگزار می‌شود که کاهش عرضه و افزایش تقاضا قیمت نفت را بالا برده است.

وزرای کشورهای عضو اوپک و متحدانش به رهبری روسیه در ائتلاف اوپک پلاس در روز چهارم اکتبر دیدار خواهند داشت. این گروه که کمیته مشترک وزارتی نظارت بر قرارداد اوپک پلاس نامیده می‌شود، می‌تواند درخواست اجلاس کامل این ائتلاف را داشته باشد.

قیمت نفت خام برنت به حدود ۱۰۰ دلار در هر بشکه رسیده است، یعنی بالاترین رقم از ۲۰۲۲. کاهش عرضه به خاطر پایین آمدن تولید ائتلاف اوپک پلاس و همچنین بالا رفتن تقاضا از نگرانی در مورد تورم و رشد آهسته اقتصاد پیشی گرفته است.

چهار منبع این ائتلاف که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند اوپک پلاس احتمالاً هیچ تغییری در سیاست فعلی تولید خود در اجلاس آنلاین روز چهارشنبه ایجاد نخواهد کرد.

بازار انتظار دارد عربستان و روسیه از حجم کاهش تولید داوطلبانه خود در این اجلاس بکاهند. این دو کشور در پنجم سپتامبر کاهش تولید خود را که به ی۱.۳ میلیون بشکه در روز می‌رسد تا پایان سال جاری میلادی تمدید و اعلام کردند این تصمیم ماهانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

رخی تحلیلگران با توجه به افزایش قابل توجه قیمت نفت احتمال می‌دهند عربستان تولید نفت خود را افزایش دهد. بقیه انتظار دارند این محدودیت‌های تولید تا ۲۰۲۴ ادامه داشته باشد.

عبدالعزیز بن سلمان وزیر انرژی عربستان عقیده دارد این کاهش تولید برای تثبیت بازار ضروریست و هدف بالا بردن قیمت‌ها نیست.

اجلاس بعدی ائتلاف اوبک پلاس در ماه نوامبر برگزار خواهد شد.

https://roydadnaft.ir/27513کپی شد!