اهواز مقصد نخست سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت

دکتر سید علی جزایری که چهارده شهریورماه با حکم مقام عالی وزارت نفت به عنوان سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت منصوب شد، اهواز و مسجد سلیمان را به عنوان نخستین مناطق انتخاب و از مراکز بهداشت و درمانی این مناطق بازدید کرد.

دکتر سید علی جزایری که چهارده شهریورماه با حکم مقام عالی وزارت نفت به عنوان سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت منصوب شد، اهواز و مسجد سلیمان را به عنوان نخستین مناطق انتخاب و از مراکز بهداشت و درمانی این مناطق بازدید کرد.

به گزارش رویداد نفت به نقل از سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت ؛ دکتر جزایری با اشاره به اهمیت مناطق عملیاتی ، هدف از حضور و بازدید از مناطق بهداشت و درمان صنعت نفت را شناسایی نقاط ضعف و اصلاح آن و تقویت نقاط قوت، گفتگو با مدیران شرکت‌های خدمات گیرنده و کارکنان مراکز عنوان کرد و گفت: موارد مطرح شده اولویت‌بندی و در دستور کار سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت قرار می‌گیرد.

دکتر جزایری در دیدار و گفتگو با مدیران شرکت‌های نفتی تابعه در جنوب سرمایه هر مجموعه‌ای را نیروی انسانی برشمرد و عنوان کرد: یکی از مهمترین وجوه نیروی انسانی سلامت ایشان می‌باشد.

وی افزود : نیروی انسانی که دغدغه سلامت خود و خانواده‌اش را داشته باشد طبیعتا این مسئله بر روی عملکرد و کارایی وی اثرگذار است.

سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت تصریح کرد: هر صنعتی اگر بخواهد فعالیت خوبی داشته باشد باید یکی از خدمات و پشتیبانی‌های اصلی آن حفظ سلامت کارکنانش باشد.

دکتر جزایری در ادامه ارائه خدمات با کیفیت  به کارکنان صنعت نفت و خانواده‌ های آنها ، بومیان همجوار با مناطق عملیاتی و رضایتمندی ارباب‌رجوع، اصلاح ساختارها و رفع مشکلات به صورت زیربنایی را از وظایف سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت اعلام کرد و گفت: همانگونه که کار صنعت نفت خاص است توجه به سلامت کارکنان این صنعت نیز بایستی به صورت ویژه انجام شود.

دکتر جزایری در ادامه گریزی به شرایط خاص و متفاوت بودن کار در صنعت نفت نسبت به سایر وزارتخانه‌ها زد و عنوان کرد: این سازمان همیشه تحت حمایت و همراهی شرکت‌های نفتی تابعه بوده و متقابلا این سازمان نیز بنا به وظیفه ذاتی خود در کنار این شرکت‌ها جهت ارائه خدمات مطلوب فعالیت داشته و خواهد داشت.

در ادامه این جلسه مدیر عملیات سلامت سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت که در این سفر دو روزه سرپرست سازمان را همراهی کرد در خصوص اقدامات سازمان مطالبی را بیان کرد و گفت : علی رغم اینکه طی ۲ سال اخیر هزینه های درمانی در کشور افزایش بسیار چشمگیری داشته ، در سازمان با تدابیر صورت گرفته دارو به تعداد کافی تهیه شده است .

دکتر محمدعلی فلاح مهرجردی  با اشاره به اینکه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت سرانه‌بگیر است بیان داشت : امیدواریم  بعد از عبور قابل تحسین از شرایط سخت کرونا و شرایط تحریمی ، با نگاه و رویکرد جدید وزارت نفت به سازمان بهداشت و درمان شاهد تحول و پویایی و افزایش رضایت مندی جمعیت  تحت پوشش باشیم.

دکتر فلاح مهرجردی در پایان گفت : سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت همواره پشتیبان و در کنار صنعت نفت می‌باشد.

آمادگی شرکت نفت و گاز اروندان برای استقرار هلی‌کوپتر امداد

در ادامه این نشست مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان گفت: این شرکت، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت ملی نفت ایران است که در زمینه بهره‌برداری و استخراج نفت در مناطق جنوب و غرب ایران فعالیت می‌کند.

مهندس عبدالله عذاری اهوازی افزود: شمار زیادی از میادین نفتی ایران نظیر میدان نفتی دارخوین، آزادگان، یادآوران، جفیر، بند کرخه، سوسنگرد، اروند، مشتاق، خرمشهر، امید، سهراب، مهر، یاران و میدان نفتی سپهر در حوزه شرکت نفت و گاز اروندان هستند.

وی در ادامه به توضیح مسائلی از جمله توسعه و ایجاد زیرساخت‌ها از جمله ساختار سازمانی درمانگاههای عملیاتی مستقر در مناطق، استاندار نبودن درمانگاههای مناطق عملیاتی از جمله درمانگاه میادین نفتی جفیر، اروندان، آزادگان شمالی که جمعیتی بیش از ۵۰۰ نفر در هر منطقه دارد و عدم حضور پزشک به صورت دائم در این مراکز اشاره کرد.

عذاری اهوازی همچنین در ادامه به راه‌اندازی پد و استقرار هلی‌کوپتر امداد در مناطق عملیاتی به قید فوریت اشاره کرد و گفت: علی رغم زحمات تیم‌های درمانی بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز در صورت بروز حادثه و نبود هلیکوپتر امداد، بعد مسافت مناطق عملیاتی با بیمارستان بزرگ نفت اهواز باعث اتلاف وقت جهت امدادرسانی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز اروندان عنوان کرد: شرکت نفت و گاز اروندان آمادگی دارد منابع مالی مورد نیاز جهت راه‌اندازی این مهم را در اختیار بهداشت و درمان صنعت نفت قرار دهد.

وی همچنین توسعه پلی‌کلینیک ویژه در سطح شهر اهواز را یکی از عوامل مهم در افزایش رضایتمندی کارکنان و سرعت در انجام امور درمانی عنوان کرد و گفت: بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز طی سال‌های اخیر اقدام به راه‌اندازی پلی‌کلینیک شهدای نفت و کارون نموده است و پیشنهاد می‌گردد در دیگر مناطق اهواز نیز ایجاد این پلی کلینیک‌ در دستور کار قرار گیرد.

ارائه خدمات به خانواده ۲۹ هزار نفری کانون بازنشستگان صنعت نفت خوزستان

در ادامه رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنعت نفت خوزستان جمعیت بازنشسته صنعت نفت خوزستان به همراه افراد تحت تکلف را ۲۹ هزار نفر اعلام کرد و گفت: حدود ۷۰ درصد از این افراد در شهر اهواز سکونت دارند.

نصرالله افشون گفت: در حال حاضر بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز خدمات بهداشتی و درمانی را به بازنشسگان شریف صنعت نفت در منطقه‌ی خوزستان ارائه می‌دهد.رئیس هیئت مدیره کانون بازنشستگان صنعت نفت خوزستان در ادامه خواستار بازسازی و نوسازی برخی درمانگاه‌ها و همچنین توسعه واحد مددکاری بیمارستان نفت اهواز شد.افشون همچنین از خدمات بیمارستان نفت اهواز در زمان اپیدمی کرونا و همراهی با بازنشستگان تشکر نمود.

اخذ مجوز جهت استقرار بالگرد اورژانس در مناطق اهواز و گچساران

در ادامه رئیس ایمنی، بهداشت، محیط زیست(HSE) و پدافند غیر عامل شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب از اقدامات و زحمات مثبت مجموعه مدیریتی بیمارستان نفت اهواز تقدیر و تشکر کرد.محمدرضا نادری با تاکید بر اینکه نیروی انسانی مهمترین سرمایه یک مجموعه است گفت: باید اقدامات خاصی برای نیروی انسانی بکار گرفته شود.

وی اعلام کرد: در حال حاضر ۳۹ هزار و ۵۰۰ نیرو اعم از رسمی، قراردادی و ارکان ثالث در مناطق نفت‌خیز جنوب در ۶ استان مشغول فعالیت هستند.مهندس نادری با بیان اینکه شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب با بهداشت و درمان ۴ منطقه اهواز، گچساران، آغاجاری و مسجدسلیمان در ارتباط است گفت: لازم است یکی از این مناطق به عنوان بهداشت و درمان معین تعیین تا خدمات بهداشتی و درمانی در آن منطقه به صورت متمرکز انجام شود.

رئیس HSE شرکت ملی مناطق نفت خیز جنوب در ادامه به کارگروهی که اخیرا در شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب جهت بررسی مشکلات حوزه بهداشت و درمان کارکنان تشکیل شد خبر داد.مهندس نادری با اشاره به اینکه صنایع نفتی و گازی بزرگی در استان خوزستان و شهر اهواز فعالیت دارند و حوادث در کمین کارکنان این صنعت می‌باشد گفت: صنایع نفتی و گازی تاکنون بدون اتوبوس آمبولانس و بالگرد هوایی فعالیت داشته‌اند.

وی بیان کرد: اخیرا موفق به اخذ مجوز از هئیت مدیره شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب جهت استقرار بالگرد اورژانس در مناطق اهواز و گچساران شده‌ایم.نادری در ادامه با اعلام اینکه شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب، قطب اصلی تولید نفت ایران است و  ۸۰ درصد نفت و ۱۶ درصد گاز کشور را تولید می‌کند عنوان کرد: با توجه به شرایط کاری خاص مناطق عملیاتی در خوزستان، بهداشت و درمان صنعت نفت جنوب باید مجهز به بخش سوختگی ویژه سوختگی‌های ناشی از حوادث صنعتی گردد.

نیازبه درمانگاه‌های عملیاتی در شرکت نفت و گاز مارون با زیرساخت‌های مناسب نیروی انسانی و تجهیزاتی

سرپرست مدیریت امور فنی شرکت نفت و گاز مارون گفت: ۱۱ درمانگاه در مناطق عملیاتی شرکت نفت و گاز مارون وجود دارد که در حال حاضر تنها ۳ درمانگاه فعال است. وی افزود: درمانگاه‌های عملیاتی در شرکت نفت و گاز مارون بایستی زیرساخت‌های نیروی انسانی و تجهیزاتی مناسب‌تری داشته باشد.راه‌اندازی اورژانس پیش بیمارستانی در مناطق عملیاتی جنوب، انجام معاینات دوره‌ای کارکنان به شکل استاندارد و ارائه بازخورد مناسب به شرکتها و کارکنان و توسعه مراکز طرف قرارداد  از دیگر مواردی بود که مهندس رضایی به آن اشاره کرد.

اختصاص کلینیک های تخصصی ویژه شاغلین

در ادامه این نشست مهندس سواعد سرپرست منابع انسانی شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون از زحمات و خدمات کارکنان بیمارستان نفت اهواز در حادثه اخیر آتش سوزی در یکی از واحدهای فرآورش و نمکزدایی این شرکت تشکر کرد و خواستار نگاه ویژه سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به منطقه اهواز شد.

وی با اعلام اینکه شرکت بهره‌برداری نفت و گاز کارون بیش از ۵ هزار نیرو دارد گفت: این شرکت به عنوان زیرمجموعه‌ای از شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب در زمینه تولید، فرآورش و انتقال نفت خام و گاز طبیعی، همچنین تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

وی در ادامه گفت: با توجه به جنس کار نیروهای عملیاتی نیاز است نوبت‌دهی کلینیک‌های تخصصی برای شاغلین مجزا باشد تا ایشان بتوانند در کوتاه ترین زمان ممکن و بدون معطلی اقدامات درمانی خود را انجام دهند.

اورژانس پیش بیمارستانی نیاز حال حاضر صنعت نفت در اهواز

در ادامه رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز یکی از نیازهای حال حاضر صنعت نفت در اهواز را اورژانس پیش بیمارستانی اعلام کرد.دکتر بهرام دهقان جمعیت تحت پوشش بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز را حدود ۱۰۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: هم اکنون علاوه بر بیمارستان نفت و ۹ مرکز سلامت خانواده در سطح شهر اهواز ، ۱۹ درمانگاه عملیاتی نیز در سطح شرکت‌های نفت و گاز منطقه فعالیت دارند.

رئیس بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز فعال شدن آزمایشگاه بیمارستان نفت در روزهای پنجشنبه و ایجاد کلینیک خاص شاغلین پس از تایم اداری در روزهای کاری هفته و همچنین در روزهای پنجشنبه را از اقدامات بهداشت و درمان صنعت نفت اهواز جهت رفاه حال شاغلین عنوان کرد.

دکتر دهقان از حضور متخصصین مقیم ۲۴ ساعته در ۶ رشته تخصصی طب اورژانس ،زنان و زایمان ،نوروسرجی ( جراحی اعصاب) ، جراحی عمومی ، بیهوشی و رادیولوژی و سونوگرافی در بیمارستان بزرگ نفت اهواز خبر داد.

ضرورت ارتقای سطح کیفی بهداشت و درمان کارکنان در زادگاه نفت

گفتنی است در این سفر دو روزه سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت به مسجد سلیمان سفر کرد و  بر لزوم حفظ و ارتقای سطح کیفی بهداشت و درمان کارکنان شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان تأکید کرد.

علیرضا هیهاوند، مدیرعامل این شرکت در بازدید سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت با اشاره به وضع جغرافیایی خاص و مخاطره‌های تولید نفت و گاز در مسجدسلیمان، بر لزوم گسترش سطح کیفی خدمات بهداشت و درمان به‌ویژه تخصیص تجهیزات جدید پزشکی و تخصص‌های پزشکی تأکید کرد.

وی افزود: نبود تخصص‌های لازم پزشکی در بهداشت و درمان صنعت نفت به‌گونه‌ای است که همکاران و خانواده آنها برای دریافت کوچک‌ترین و ابتدایی‌ترین خدمات بهداشتی و درمانی ترجیح می‌دهند رنج سفر ۱۳۰ کیلومتری در یک جاده پر پیچ و خم و پرمخاطره را تحمل و به مراکز درمانی اهواز، مرکز استان سفر و مراجعه کنند.

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز مسجدسلیمان گفت: نبود تخصص‌های پزشکی سبب شده کارکنان این شرکت هزینه‌های زیادی را بابت دریافت این خدمات با توجه به‌ اختلاف تعرفه خدمات درمانی در بیرون صنعت پرداخت کنند.

هیهاوند با اشاره به وجود پالایشگاه گاز و مجتمع پتروشیمی مسجدسلیمان تصریح کرد: با گسترش فعالیت‌های صنعت نفت در این منطقه و افزایش کمی کارکنان صنعت نفت، مراکز بهداشتی و درمانی صنعت نفت در این منطقه هم از نظر کمّی و هم از نظر کیفی افزایش و تخصص‌های پزشکی شامل قلب و عروق، ریه، رادیولوژی، دندان‌پزشکی به همراه تجهیزات روزآمدشده به این منطقه تخصیص یابد.

وی در ادامه کمبود تعداد اقلام دارویی تخصیص یافته به بهداشت و درمان صنعت نفت و لزوم استقرار مراکز پزشک‌یاری در واحدهای اقماری و عملیاتی این شرکت با توجه به مخاطرات همیشگی و جدی تولید نفت را از دیگر دغدغه‌ها و خواسته‌های شرکت نفت و گاز مسجدسلیمان برشمرد.

در ادامه سیدعلی جزایری ، سرپرست سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت از بخش‌های مختلف بیمارستان امام خمینی (ره) صنعت نفت مسجدسلیمان به‌عنوان قدیمی‌ترین و نخستین بیمارستان کشور و از وضعیت احداث ساختمان بیمارستان جدید صنعت نفت که خردادماه امسال کلنگ احداث آن به زمین زده شده بود، بازدید کرد.

https://roydadnaft.ir/27363کپی شد!