پیش بینی افزایش قیمت نفت با احتمال کاهش تولید اوپک

متخصصان کالا پیش‌بینی می‌کنند متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی ۸۲ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه باشد، یعنی بالاتر از ۸۱ دلار و ۹۵ سنتی که قبلاً در مورد آن توافق کرده بودند.

متخصصان کالا پیش‌بینی می‌کنند متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی ۸۲ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه باشد، یعنی بالاتر از ۸۱ دلار و ۹۵ سنتی که قبلاً در مورد آن توافق کرده بودند.

به گزارش رویداد نفت به نقل از اویل پرایس، گروهی متشکل از ۳۷ اقتصاددان و تحلیلگر پیش‌بینی خود از قیمت نفت در سال جاری میلادی را برای اولین بار طی چهار ماه گذشته افزایش داده‌اند و می‌گویند کاهش تولید ائتلاف اوپک پلاس برای جبران ضعف رشد اقتصاد چین کافیست.
متخصصان کالا پیش‌بینی می‌کنند متوسط قیمت نفت خام برنت در سال جاری میلادی ۸۲ دلار و ۴۵ سنت در هر بشکه باشد، یعنی بالاتر از ۸۱ دلار و ۹۵ سنتی که قبلاً در مورد آن توافق کرده بودند. در این بین، پیش بینی می‌شود متوسط قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت آمریکا هم برابر با ۷۷ دلار و ۸۳ سنت در هر بشکه باشد. این رقم قبلاً ۷۷ دلار و ۲۰ سنت پیش‌بینی شده بود. این پیش بینی جدید نشان می‌دهد متوسط قیمت نفت از سپتامبر تا پایان سال، ۸۶ دلار و ۱۵ سنت خواهد بود، یعنی کمتر ازقیمت فعلی نفت که برابر با ۸۶ دلار و ۷۰ سنت است.

متوسط قیمت اعلام شده با توجه به کاهش ذخایر نفت خام دنیا بسیار محافظه‌کارانه تخمین زده شده است، اما بازارهای جهانی نفت با کمبود عرضه مواجه هستند. بانک سرمایه‌گذاری استاندارد چارترد تخمین می‌زند ذخایر جهانی نفت ۲.۸ میلیون بشکه در روز در ماه اوت کاهش یافته باشد و ۲.۴ میلیون بشکه در روز دیگر هم در ماه آینده پایین بیاید. متخصصان پیش‌بینی می‌کنند کاهش ذخایر نفتی اصلی‌ترین عامل افزایش قیمت این کالا در ماه‌های آینده خواهد بود.
گروهی از تحلیلگران عقیده دارند عربستان کاهش تولید داوطلبانه یک میلیون بشکه‌ای خود را در بحبوحه بی‌ثباتی در عرضه جهانی نفت برای سومین ماه پیاپی در اکتبر تمدید می‌کند. این کاهش تولید به نظر موفقیت آمیز بوده و قیمت نفت را ۱۵ درصد طی یک ماه افزایش داده و به حدود ۸۶ دلار در هر بشکه رسانده است.
برخی عقیده دارند ادامه کاهش تولید عربستان قیمت نفت را از رکورد قبلی آن در سال جاری میلادی یعنی ۸۹ دلار و ۹ سنت در هر بشکه بالاتر برده و به ۹۳ دلار می‌رساند.

https://roydadnaft.ir/26854کپی شد!