تعمیرات اساسی بزرگترین مخزن ثقلی مناطق نفت‌خیز جنوب در شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با عنوان مخزن ثقلی مارون۲ از دی ماه سال گذشته آغاز شده که با روی سرویس آمدن آن، روزانه ۳۰ هزار بشکه به ظرفیت تولید افزوده خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری رویداد نفت، شرکت بهره برداری نفت و گاز آغاجاری با مرکزیت شهرستان امیدیه از شرکت‌های تابعه شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب است و روزانه حدود ۷۰۰هزار بشکه نفت خام تولید می‌کند.

این شرکت نفتی که در محدوده‌هایی از استان‌های بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد و خوزستان در زمینه تولید و بهره برداری، فراورش وانتقال نفت خام و گاز طبیعی و همچنین تولید میعانات گازی فعالیت می‌کند.

شرکت ملی مناطق نفتخیزجنوب با پنج شرکت تابعه نفت و گاز مسجدسلیمان، کارون، مارون ، آغاجاری و گچساران روزانه حدود سه میلیون بشکه نفت و ۱۰۰ میلیون متر مکعب گاز تولید می‌کند.

بخشی از تولید نفت خام شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب برای خوراک پالایشگاه های داخلی و بخشی نیز از طریق پایانه نفتی خارک صادر می‌شود.

بر اساس این گزارش، علی اکبر حسینی محراب استاندار خوزستان، شامگاه ۲۰ مرداد با همراهی مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب سرزنده در واحد نمک دایی مارون ۲ حاضر و از نزدیک در جریان عملیات تعمیرات اساسی مخزن ثقلی این واحد قرار گرفت.

مخزن ثقلی واحد نمک زدایی مارون ۲ بزرگترین مخزن ائتلاف کننده مناطق نفت خیز جنوب است که عملیات تعمیرات اساسی آن با اقدامات شبانه روزی در شرایط سخت آب وهوایی، پیشرفت داشته و به‌دلیل نقش این مخزن در فرآیند تولید، پیش بینی می‌شود؛ عملیات تعمیرات آن که در مدت مشابه گذشته ۱۸ ماه بطول انجامیده، طی هفت ماه به سرانجام برسد.

 

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

This site is protected by reCAPTCHA and the Google Privacy Policy and Terms of Service apply.