استاندار هرمزگان: احداث بیمارستان صنعت نفت در بندرعباس مورد تاکید است

استاندار هرمزگان ضمن تاکید بر ساخت بیمارستان صنعت نفت در بندرعباس گفت: شهرک پیامبر اعظم با توجه به قرارگیری با قطب‌های پالایشگاهی مرکز استان، یکی از نقاط مستعد برای احداث بیمارستان توسط وزارت نفت است.

به گزارش پایگاه خبری رویداد نفت، مهدی دوستی روز پنجشنبه در نشست مشترک شورای سلامت استان با مدیران سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت و مدیران دستگاه‌های تابعه این وزارتخانه در هرمزگان، خواستار مشارکت وزارت نفت در توسعه زیرساخت‌های درمانی استان شد.

وی با اشاره به طرح‌های فعال و در دست اقدام نفتی و گازی در استان هرمزگان، این استان را نقطه‌ امید کشور در صنعت نفت و گاز دانست و اظهارداشت: هرمزگان را باید ویژه دید و طراحی جامعی برای توسعه زیرساخت‌های درمانی صنعت نفت تدوین شود اما اجرا را باید به صورت مرحله‌ای انجام داد تا مبتنی بر توسعه، صنعت نفت در استان بیمارستان را نیز توسعه دهید.

استاندار هرمزگان با اعلام آمادگی برای تامین زمین، اظهارداشت: اگر نقطه خاصی را نیز در نظر دارید این آمادگی وجود دارد تا در مساحت لازم و با آینده‌نگری زمین را تامین کنیم.

دوستی در بررسی اراضی مورد نظر مدیران سازمان بهداشت و درمان وزارت نفت، تصریح‌کرد: اراضی ۱۰۰ هکتاری شمال بلوار شهید رجایی با توجه به اجرای نهضت ملی مسکن متقاضیان شاغل در صنایع غرب بندرعباس در این محدوده، نیز نقطه‌ای مطلوب برای احداث بیمارستان صنعت نفت است.

وی گفت: برای این امر ۱۰ هکتار زمین را اختصاص خواهیم داد که پنج هکتار زمین تحویل و پنج هکتار دیگر نیز برای توسعه در فازهای بعدی فریز خواهد شد و متناسب با طرح‌های ارائه شده در صورت لزوم به این طرح اختصاص داده شود.

استاندار هرمزگان اطمینان داد: مردم عادی نیز از خدمات درمانی بیمارستان صنعت نفت بهره‌مند خواهند شد.

ارتقا زیرساخت‌های درمانی هرمزگان در گرو مشارکت مسوولان

مدیر منابع انسانی سازمان بهداشت و درمان صنعت نفت، در این نشست با بیان اینکه پیش از این در بحث خدمات درمانی وزارت نفت، هرمزگان و فارس قطبی مشترک بودند، گفت: با توجه به توسعه طرح‌های نفتی در استان هرمزگان، وزارت نفت در نظر دارد هرمزگان را در بخش بهداشت و درمان به عنوان نقطه‌ای مستقل تعریف کند.

علیرضا بیگدلی آذری افزود: در نظر داریم با هدف ارتقای سطح خدمات بهداشتی و درمانی به نیروهای شاغل در بخش‌های مختلف صنعت نفت هرمزگان، زیرساخت‌های درمانی را در آن افزایش دهد و مردم نیز از خدمات درمانی بهره‌مند شوند.

وی افزود: شاید بیمارستان‌های خصوصی نتوانند در مناطق کم‌برخوردار انتظارات درمانی را تامین کند ضمن اینکه بیمارستان‌های دولتی مانند بیمارستان‌های سازمان تامین اجتماعی نیز با محدودیت‌هایی روبرو هستند اما اگر مسوولان استان کمک کنند صنعت نفت در هرمزگان تقویت شود، زیرساخت‌های درمانی نیز ارتقا خواهد یافت و مردم شهر بندرعباس نیز از آن‌ بهره‌مند خواهند شد.

https://roydadnaft.ir/25747کپی شد!