رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی گاز ایران خبرداد: صدور بالغ بر ۱۰ هزار گواهینامه صلاحیت حرفه ای کارکنان پیمانکاری

رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: تا سال ۱۴۰۴ تمام شاغلین پیمانکاری شرکت های طرف شرکت ملی گاز ایران کارت صلاحیت حرفه ای دریافت می کنند.

به گزارش پایگاه خبری رویداد نفت به نقل از شرکت ملی گاز ایران، حمیدرضا ادیب‌نیا، رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی گاز ایران ادیب نیا در حاشیه اختتامیه نشست کمیته های تدوین استانداردهای آموزشی حرفه ای مشاغل پیمانکاری شرکت های پالایش گاز،که با حضور علی حسین شهریور معاون پژوهش،برنامه ریزی و سنجش مهارت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، مدیران عامل شرکت‌های پالایش گاز شهید هاشمی‌نژاد و فجرجم و جمعی از خبرگان و کارشناسان آموزش در مشهد مقدس برگزار شد، از ارتقای سطح ایمنی در فرایند کاری کارکنان خبر داد و بیان کرد: آموزش صلاحیت حرفه ای در مجموعه شرکت ملی گاز ایران از سال ۱۳۹۷ آغاز شده و در ابتدای کار، جامه هدف، شاغلین پیمانکاری طرف قرارداد بوده که با همکاری سازمان فنی و حرفه ای موفق به آموزش و پذیرش ۸۰ درصدی آن‌ها شدیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۱۰ هزار نفر  از کارکنان پیمانکاری، دارای گواهینامه صلاحیت حرفه هستند و پیش‌بینی می‌شود تا ابتدای سال ۱۴۰۴ تمامی نیروی طرف قرارداد پیمانکاری شرکت ملی گاز ، موفق به اخذ گواهینامه صلاحیت حرفه ای شوند.

ادیب نیا تصریح کرد: معتقدیم ۶۰ الی ۷۰ درصد حوادثی که در محیط کار، برای کارکنان در محیط های صنعتی رخ می دهد در نتیجه عدم دانش و صلاحیت کافی برخی کارکنان است و ارتقا صلاحیت حرفه ای می‌تواند به صورت متوالی و مستمر ادامه داشته باشد و نهضتی در حفظ سلامت محیط کار و جلوگیری از بروز حوادث شود.

رئیس آموزش و تجهیز نیروی انسانی شرکت ملی گاز ایران گفت: گاز امروز محور امنیت و اقتصاد بوده و از حساسیت بالایی برخوردار است. آن چیزی که ما را امیدوار می‌کند خروجی فعالیتی بوده که با آموزش، اطمینان، دانش و صلاحیت نیروی کار ایجاد شده است.

https://roydadnaft.ir/24580کپی شد!