ساخت کمپرسورهای فشار افزایی پارس جنوبی توسط شرکت‌های ایرانی/ مشکلی در تولید گاز نیست

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با بیان اینکه زمستان امسال افت فشار در پارس جنوبی برای تولید گاز نخواهیم داشت، گفت: اکنون در دو بخش خشکی و دریا ساخت کمپرسورهای فشارافزایی توسط شرکت‌های ایرانی در حال انجام است.

به گزارش پایگاه خبری رویداد نفت، محمدحسین متَجلی با اشاره به اینکه طرح عظیم فشارافزایی به منظور حفظ تولید پایدار از میدان گازی پارس جنوبی انجام خواهد شد، افزود: قرارداد طراحی پایه فشارافزایی در خشکی امضا شده است.

وی افزود: مطالعات مفهومی فشارافزایی میدان مشترک پارس جنوبی را با توجه به شرایط سخت بین‌المللی حاکم بر کشور به اتمام رساندیم.

متجلی با بیان اینکه مطالعات طراحی پایه البته از چند ماه قبل آغاز شده بود، ادامه داد: هفته گذشته و در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی قراداد آن امضا شد.

وی تاکید کرد: در این مطالعات ۲ طرح را جلو می‌بریم که شامل فشارافزایی در خشکی و دریا است.

مدیرعامل شرکت نفت و گاز پارس با اشاره به اینکه استقرار پمپ در خشکی و همچنین در دریا در ۲ مطالعه جداگانه در حال انجام است، گفت: اکنون مطالعه پایه در جریان قرار دارد و هدف از این پروژه ثابت نگه‌داشتن فشار در پالایشگاه‌های خشکی میدان گازی پارس جنوبی و کنگان است.

وی با بیان اینکه طرح پایلوت را نیز به موازات پیش می‌بریم، افزود: شرایط سیال خاص و حاد است و کمپرسورهای ویژه‌ای باید توسط شرکت‌ها ساخته شود که این موضوع اکنون توسط شرکت‌های ایرانی برای ساخت کمپرسورهای خشکی و دریا در حال انجام است.

متجلی با تاکید بر اینکه باید خودمان را آماده کنیم تا جلوی افت فشار در این میدان مشترک را بگیریم، ادامه داد: زمستان امسال در تولید گاز مشکلی نخواهیم داشت.

https://roydadnaft.ir/24324کپی شد!