بهسازی و نوسازی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در دستور کار قرار می‌گیرد

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی با اشاره به روند رو به پیشرفت تعمیرات اساسی سال جاری طبق برنامه‌ زمان‌بندی شده در پالایشگاه‌های این مجموعه گفت: نوسازی و بهسازی تأسیسات، تجهیزات و قطعات کلیدی پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در دستور کار ویژه قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری رویداد نفت به نقل از شرکت مجتمع گاز پارس جنوبی، احمد باهوش در این‌باره بیان کرد: در حال حاضر بخش بسیار عظیمی از انرژی کشور به همت و تلاش متخصصان و کارکنان مجتمع عظیم گاز پارس جنوبی گره خورده و این مهم یک افتخار بسیار بزرگ است.

مدیرعامل مجتمع گاز پارس جنوبی در ادامه افزود: تولید و فرآورش حداکثری گاز و محصولات جانبی در پالایشگاه‌های مجتمع همواره باید حفظ شود و همسو با این اصل مهم، نوسازی تأسیسات، تجهیزات و قطعات کلیدی پالایشگاه‌های نخست مجتمع در دستور کار ویژه قرار گرفته است. 

باهوش در ادامه با اشاره به اولویت‌های نخست پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی در جهت نوسازی و بازسازی تصریح کرد: در زمینه‌ى برق، مکانیک و ابزار دقیق واحد عملیات و فرایند مهندسی بصورت بسیار جدی و دقیق ورود کرده و تمام واحد ها را تجدید نظر نموده است و این حرکت به صورت بسیار دقیق و برنامه‌ریزی شده در حال انجام است. 

وی بیان کرد: تاکنون با اقدامات نوآورانه و کارآمد متخصصان و کارکنان پرتلاش مجتمع گاز پارس جنوبی کارها را مدیریت نموده‌ایم و نگذاشته‌ایم هیچ گونه خللی در روند تولید حداکثری و پایدار گاز وارد شود و سعی کردیم که آنلاین و به روز سیستم را مطابق با تجهیزاتی که وجود دارد به روز کنیم و همسو با همین اصل، برنامه‌های بسیار شاخص و مهمی برای ارتقای پالایشگاه های این مجموعه در دستور کار داریم. 

باهوش در ادامه تصریح کرد: تجهیز همه پالایشگاه‌های مجتمع گاز پارس جنوبی به فناوری روزآمد در سطح بالای کلاس جهانی ضروری است و خوشبختانه در این اصل کارهای خوبی در این مجموعه بزرگ گازی کشور و خاورمیانه در حال انجام است.

https://roydadnaft.ir/24282کپی شد!