ساخت توپک هوشمند بازرسی خطوط لوله نفت و گاز در کشور

مدیر عامل نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت:برای نخستین بار با استفاده از توپک هوشمند تمام ایرانی، خط لوله جریانی چاه گازی شماره ۸ تابناک با موفقیت مورد بازرسی قرار گرفت.

مدیر عامل نفت و گاز زاگرس جنوبی با بیان اینکه یک گروه از متخصصان شرکت دانش بنیان ایرانی موفق به ساخت یکی از پیشرفته‌ترین تجهیزات برای بازرسی خطوط لوله نفت و گاز شدند گفت:نخستین توپک هوشمند تمام ایرانی در میدان گازی تابناک با موفقیت رانده شد.

وی افزود:توپک هوشمند MFL پرکاربردترین و بهترین وسیله برای بازرسی خطوط لوله در دنیاست که می‌تواند بدون توقف در تمام طول مسیر خط لوله حرکت و آن را بازبینی کند.

به گفته منتصری توپک رانی هوشمند یا اسکن خطوط نفت و گاز برای تشخیص خرابی، خوردگی‌ها یا نشتی خطوط انتقال به صورت دوره‌ای انجام می‌شود.

مدیر عامل نفت و گاز زاگرس جنوبی ادامه داد:این عملیات از زمان استخراج و انتقال نفت و گاز تاکنون به طور کامل در اختیار خارجی‌ها بوده است.

منتصری گفت: یکی از شرکت‌های دانش بنیان داخلی طراحی و تولید ساخت توپک هوشمند مغناطیسی را اجرا کرد و پس از انجام کنترل‌های عملیاتی و رعایت کامل الزامات ایمنی، نخستین توپک هوشمند تمام ایرانی با موفقیت در چاه گازی شماره ۸ تابناک در منطقه عملیاتی پارسیان رانده شد.

وی ؛ صرفه جویی و جلوگیری از خروج ارز از کشور، ارتقای توان ساخت داخل و اضافه شدن به باشگاه تولید کنندگان این ابزار حیاتی را از مزیت‌های این طرح در شرایط حاکمیت تحریم‌ها در حوزه توپک رانی اعلام کرد.

مدیر عامل شرکت بهره‌برداری نفت و گاز زاگرس جنوبی گفت:  توپک هوشمند تمام ایرانی در ۲۴ ساعت شبانه‌روز توان اسکن ۱۵۰ کیلومتر از خطوط لوله را دارد.

https://roydadnaft.ir/23014کپی شد!