مادورو وزیر نفت جدید ونزوئلا را معرفی کرد

رئیس جمهوری ونزوئلا یک روز بعد از استعفای وزیر نفت همزمان با تحقیقات گسترده فساد درباره شرکت نفت و گاز دولتی این کشور، پدرو رافائل تله چیا (Pedro Rafael Tellechea) رئیس این شرکت را به عنوان وزیر نفت جدید معرفی کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز ضمن اعلام خبر انتصاب وزیر نفت جدید ونزوئلا از سوی نیکولاس مادورو رئیس جمهوری این کشور نوشت: طارق العیسامی وزیر نفت قبلی روز دوشنبه بعد از بازداشت چندین مقام دولتی و قاضی در ارتباط با تحقیقات اختلاس استعفا داد.

رویترز به نقل از مقامات آگاه نوشت: بیش از ۲۰ نفر از مقامات سطح پایین شرکت نفت دولتی ونزوئلا در روزهای اخیر بازداشت شده اند.

پدرو رافائل تله چیا از ژانویه (دی/ بهمن) ریاست شرکت نفت ونزوئلا را بر عهده داشت و دستور ممیزی در مورد خسارات سنگینی را که در سال گذشته به دلیل خروج نفتکش ها از کشور بدون پرداخت مناسب برای محموله متحمل شد، صادر کرد.

یک منبع آگاه روز دوشنبه گفت که دولت جزئیات ناچیزی از فساد ادعایی در این شرکت ارائه کرده است، اما دستگیری های وزارت نفت با تحقیقات در مورد محموله ها مرتبط است.

بر اساس اسنادی که رویترز اوایل روز سه شنبه درباره آنها گزارش داد، شرکت نفت دولتی ونزوئلا پس از روی آوردن به ده ها واسطه کمتر شناخته شده برای صادرات نفت خود که تحت تحریم های آمریکا قرار دارد ۲۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون دلار در حساب خود انباشته کرده است.

مادورو روز دوشنبه در جمع اعضای کابینه خود و حزب متحد سوسیالیستی (حزب حاکم) از جمله دلسی رودریگز، معاون رئیس جمهور و دیوسدادو کابلو معاون حزب حاکم، گفت، قصد دارد ساختار شرکت دولتی نفت ونزوئلا را بازسازی کند، اما جزئیاتی ارائه نکرد.

رویترز نوشت: العیسامی گفته که از تحقیقات فساد به طور کامل حمایت خواهد کرد، اما منابع نزدیک به حزب حاکم می گویند که خروج وی دلیلی بر جنگ قدرت در میان مقامات نزدیک به مادورو است.

مجلس ملی ونزوئلا که تحت کنترل حزب حاکم قرار دارد، اوایل روز سه‌شنبه به اتفاق آرا مصونیت از تعقیب قانونی یک قانونگذار را که از متحدان نزدیک العیسامی است، لغو کرد.

العیسامی به دلیل ارتباط با قاچاق مواد مخدر تحت تحریم آمریکا است؛ وی این اتهام را رد کرده است.

https://roydadnaft.ir/22286کپی شد!