درآمدهای کلان صنعت نفت و گاز در جهان

رئیس آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد نفت و گاز در جهان در سال ۲۰۲۲ نزدیک به ۴ تریلیون دلار درآمد داشته است.

فاتح بیرول رئیس آژانس بین‌المللی انرژی گفت که بخش انرژی جهان در سال گذشته نزدیک به ۴ تریلیون دلار درآمد داشته و تاکید کرد که این رقم نسبت به میانگین اخیر افزایش قابل توجهی دارد.

فاتح بیرول در حساب کاربری خود در توییتر نوشت: درآمد صنعت نفت و گاز جهانی در سال ۲۰۲۲ به تقریباً ۴ تریلیون دلار رسید که نسبت به میانگین اخیر ۱٫۵ تریلیون دلاری آن افزایش چشمگیری داشت.

بر اساس اطلاعات ارائه شده توسط رئیس آژانس، درآمد سالانه نفت و گاز به طور متوسط ​​بین ۱ تا ۲ تریلیون دلار در سراسر جهان در سال های اخیر بوده است.

بزرگ‌ترین شرکت‌های انرژی جهان اخیراً نتایج رکوردشکنی را گزارش کرده‌اند، زیرا قیمت‌های بالای نفت و گاز باعث افزایش درآمد بازیگران اصلی بازار شده و در عین حال خانوارها و مشاغل را با قبوض سرسام‌آور انرژی مواجه کرده است.

در اوایل این ماه، شرکت بزرگ نفت و گاز شل مستقر در بریتانیا رکورد سود سالانه ۳۹٫۹ میلیارد دلاری را در سال ۲۰۲۲ به ثبت رساند.

در ژانویه، غول نفتی ایالات متحده ExxonMobil سود ۵۶ میلیارد دلاری را برای سال ۲۰۲۲ گزارش کرد که یک رکورد تاریخی برای صنعت نفت غرب محسوب می‌شود.

همچنین، شرکت بزرگ انرژی شورون، رکورد سود ۳۶٫۵ میلیارد دلاری را در سال گذشته ثبت کرد.

بر اساس محاسبات اخیر تحلیلگران Refinitiv، انتظار می‌رود که پنج شرکت بزرگ که شامل ExxonMobil، BP، Chevron، Shell و TotalEnergies هستند، در پی افزایش قیمت‌های انرژی در سال گذشته، سود مجموعی نزدیک به ۲۰۰ میلیارد دلار را برای سال ۲۰۲۲ گزارش کنند.

https://roydadnaft.ir/20882کپی شد!