تجهیزات گلوگاهی صنعت نفت توسط فناوران داخلی تامین می‌شود

تفاهم‌‎نامه همکاری مشترک معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت نفت در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و فناوری‌های گلوگاهی صنعت نفت به امضای دو طرف رسید.

تفاهم‌‎نامه همکاری مشترک بین معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری و وزارت نفت در زمینه بومی‌سازی تجهیزات و فناوری‌های گلوگاهی صنعت نفت امروز چهارشنبه با حضور روح الله دهقانی فیروزآبادیمعاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان رییس جمهور و جواد اوجی وزیر نفت امضا شد تا زمینه برای ورود فناوری و نوآوری در بخش‌های گوناگون صنعت نفت، گاز و پتروشیمی فراهم شود.

این تفاهم‌نامه در هفت ماده و به مدت چهار سال بین دوطرف به امضا رسید. 

بومی‌سازی و ساخت تجهیزات گلوگاهی مورد نیاز صنعت نفت، کاهش ارزبری و وابستگی صنایع نفت با هدف توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در راستای تولید اقلام مورد نیاز در این صنعت و ارتقای تاب‌آوری ملی و رقابت‌پذیری بین‌المللی در تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت از جمله محورهای مورد پذیرش دوطرف در این تفاهم‌نامه است. 

بر اساس این تفاهم‌نامه در اولین گام برای اجرایی سازی این تفاهم‌نامه، اقدامات لازم جهت بومی‌‎سازی موضوعات مذکور در ماده ۵، با حجم بازار تقریبی ۲ میلیارد دلار، در دستور کار کمیته قرار می‌گیرد و در مراحل بعدی اولویت‌های اقلام گلوگاهی توسط کمیته تعیین خواهد شد.

https://roydadnaft.ir/20758کپی شد!