یک واحد از طرح تثبیت ظرفیت پالایشگاه آبادان در مرحله راه‌اندازی قرار گرفت

روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان اعلام کرد یکی دیگر از واحدهای طرح تثبیت ظرفیت فاز ۲ پالایشگاه آبادان با همت و تلاش متخصصان و کارشناسان پالایشگاه در مرحله راه اندازی قرار گرفته است.

روابط عمومی شرکت پالایش نفت آبادان روز شنبه اعلام کرد: با توجه به ماهیت راه اندازی، این فرایند ممکن است بصورت مقطعی سبب افزایش طول مشعل و انتشار دود شود.

بر اساس این گزارش کارکنان و متخصصان شرکت پالایش نفت آبادان در واحدهای عملیاتی تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن انتشار دود بکار خواهند گرفت.

مدیرعامل شرکت ملی مهندسی و ساختمان نفت ایران هفته گذشته اعلام کرده بود دومین مرحله طرح تثبیت و توسعه پالایشگاه آبادان در روزهای آینده با حضور رییس‌جمهور به بهره برداری می رسد.

فرهاد احمدی گفت: در روزهای آینده مرحله نخست از فاز دوم این پالایشگاه افتتاح می شود و در صورت دریافت مجوز و تامین منابع مالی اجرای مرحله دوم نیز بلافاصله آغاز خواهد شد. در مرحله نخست، تولید نفتا صورت خواهد گرفت و با بهره‌برداری از مرحله دوم بنزین هم تولید خواهد شد.
وی افزود: واحدهای تصفیه نیز در مرحله دوم تعریف شده اند که منجر به ارتقا کیفیت محصولات تولیدی این پالایشگاه به یورو ۵ خواهد شد.

روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین در پالایشگاه آبادان به فرآورده های نفتی تبدیل می‌شود.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران است که فرآورده‌های همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد و نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) تولید می‌کند.

https://roydadnaft.ir/19100کپی شد!