رکورد تولید بنزین در پالایشگاه آبادان شکسته شد

مدیرعامل پالایشگاه آبادان گفت: تولید بیش از ۲۵ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه آبادان و بندر صادراتی ماهشهر در شرایط سخت‌ تحریم با تکیه بر توان مهندسان و متخصصان داخلی محقق شد.

 به گزارش روابط عمومی پالایشگاه آبادان، حکیم قیم با بیان اینکه دستیابی به این رکورد با تلاش شبانه روزی کارکنان این مجموعه در پالایشگاه آبادان و بندر صادراتی ماهشهر محقق شد، اظهار داشت:  تولید بیش از ۲۵ میلیون لیتر بنزین در پالایشگاه آبادان و بندر صادراتی ماهشهر در شرایط سخت‌ تحریم با تکیه بر توان مهندسان و متخصصان داخلی محقق شد.

وی با اشاره به حفظ واحدهای فاز۳ پالایشگاه آبادان در شرایط عملیاتی افزودعملیات اورهال واحدهای فاز ۳ که به گفته بازرسان و ناظران وزارت نفت باید در حالت عادی و در وضعیت خاموشی واحد در مدت سه ماه انجام شود در ۲۸ روز انجام شد.

قیم تامین سوخت بنزین از جنوب تا غرب کشور برای تمامی زائران اربعین حسینی و تامین بنزین از مشهد تا شمال در ماه‌های مرداد و شهریور  امسال را افتخاری دیگر برای پالایشگاه آبادان برشمرد.

وی افزود: پالایشگاه آبادان از بین ۱۰ پالایشگاه کشور و با وجود پالایشگاه ستاره خلیج فارس به عنوان تولیدکننده بیشترین سوخت کشور، توانست سرآمد پالایشگاه‌های کشور شود.

روزانه ۴۰۰ هزار بشکه نفت خام سنگین در پالایشگاه آبادان به فرآورده نفتی تبدیل می‌شود.

پالایشگاه نفت آبادان فرآورده‌هایی چون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌‌های نفتی، گوگرد و نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام)  تولید می‌کند.

این پالایشگاه به عنوان قدیمی‌ترین مجتمع پالایشگاهی کشور ۲۵ درصد سوخت مورد نیاز کشور را تامین می‌کند.

ساخت این پالایشگاه در سال ۱۲۹۱ هجری شمسی به پایان رسید و تا آغاز جنگ تحمیلی در سال ۱۳۵۹ بزرگترین پالایشگاه دنیا با ظرفیت تصفیه ۶۲۸ هزار بشکه نفت در روز به‌شمار می‌رفت.

https://roydadnaft.ir/17811کپی شد!