انتقال بیش از ۲۶۵ میلیارد مترمکعب گاز طبیعی در کشور

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران از انتقال بیش از ۲۶۵ میلیارد مترمکعب گاز در دولت سیزدهم و از مردادماه سال ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه امسال خبر داد.

به گزارش شرکت انتقال گاز ایران، غلامعباس حسینی ضمن گرامیداشت هفته دولت، در این باره گفت: با اقدام‌ها و برنامه‌های جهادی و انقلابی انجام‌شده در یک سال اخیر، شاهد انتقال بیش از ۲۶۵ میلیارد مترمکعب گاز شیرین  از مبادی تولید تا مصارف خانگی، صنعتی، تجاری و نیروگاه‌ها بودیم.

وی با اشاره به ثبت رکورد انتقال گاز در۱۶ دی‌ماه پارسال (انتقال ۸۵۲ میلیون مترمکعب گاز در یک روز) و بهره‌برداری از دو تاسیسات تقویت فشار گاز، پنج مرکز بهره‌برداری خطوط لوله و افزوده شدن ۸۳۳ کیلومتر خط لوله به شبکه انتقال گاز در یک سال گذشته، افزود: این شرکت اکنون مسئولیت حفظ، نگهداری و راهبری ۳۸ هزار و ۲۴۸ کیلومتر (معادل سه برابر طول قطر کره زمین)، ۸۸ تاسیسات تقویت فشار گاز و ۶۱ مرکز بهره‌برداری خطوط لوله را به‌عهده دارد.

به گفته مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران، ۱۰ توربین در سال ۱۴۰۰ به تاسیسات تقویت فشار گاز افزوده شده و تعداد واحدهای کمپرسوری (شامل توربوکمپرسور، الکتروکمپرسور و انجین کمپرسور) به ۳۲۶ عدد رسیده که از نظر تعداد، معادل ۷۵ درصد موتورهای فعال ناوگان هواپیمایی مسافربری کشور است.

حسینی همچنین با تأکید بر بهره‌مندی از توان شرکت‌های دانش‌بنیان‌ و تولید داخل، تصریح کرد: از ظرفیت موجود در تعمیرات توربین‌های ناوگان انتقال گاز هم بهره‌مند شدیم و در کوتاه‌ترین زمان ممکن با تلاش متخصصان توانمند داخلی تعمیرات انجام شده است.

مدیرعامل شرکت انتقال گاز ایران در پایان، به اهمیت آمادگی این شرکت و انجام تعمیرات مختلف خطوط لوله و تاسیسات تقویت فشار گاز اشاره کرد و گفت:  ۴ هزار و ۴۸۹ متر تعویض کلاس و تعویض لوله، ۶ هزار و ۹۲۸ مترمربع تعویض پوشش، ۲ هزار و ۳۰۸ کیلومتر پیگرانی هوشمند و ۱۵۰ مورد تعمیرات توربوکمپرسورها از جمله برنامه‌های تعمیراتی است که نسبت به سال پیش از این افزایش یافته است.

https://roydadnaft.ir/16733کپی شد!