سقوط نفت بر اساس داده های اقتصادی، در انتظار خبر توافق هسته ای ایران است

قیمت نفت در معاملات پرنوسان روز سه‌شنبه بیش از یک درصد کاهش یافت زیرا داده‌های اقتصادی نگرانی‌ها را در مورد رکود بالقوه جهانی برانگیخت، در حالی که بازار منتظر شفاف‌سازی مذاکرات برای احیای توافقی بود که می‌تواند صادرات نفت ایران را بیشتر کند.

بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱٫۴۱ دلار یا ۱٫۵ درصد کاهش به ۹۳٫۶۹ دلار در هر بشکه، پس از رسیدن به بالاترین سطح ۹۵٫۹۵ دلاری در جلسه، کاهش یافت. نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) پس از افزایش به ۹۰٫۶۵ دلار، ۱٫۳۳ دلار یا ۱٫۵ درصد کاهش یافت و به ۸۸٫۰۸ دلار در هر بشکه رسید.

قراردادها در جلسات قبلی خود حدود ۳ درصد کاهش یافت.

سخنگوی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت که اتحادیه اروپا در حال ارزیابی واکنش ایران به آنچه این اتحادیه پیشنهاد “نهایی” خود برای نجات توافق هسته ای ۲۰۱۵ می نامد و در حال رایزنی با ایالات متحده است.

ایران اواخر روز دوشنبه به این پیشنهاد پاسخ داد اما نه تهران و نه اتحادیه اروپا جزئیاتی در مورد محتوای این پاسخ ارائه نکردند.

جیووانی استانوو، تحلیلگر UBS گفت: «هنوز مشخص نیست که ایران شب گذشته چه چیزی به اتحادیه اروپا گفته است، بنابراین برخی موارد پیچیده ممکن است بر نتیجه توافق هسته ای تأثیر بگذارد.

شاخص های ضعیف اقتصادی بر قیمت ها تاثیر گذاشته است.

خانه‌سازی در ایالات متحده در ماه جولای به پایین‌ترین سطح در تقریباً ۱-۱/۲ سال اخیر سقوط کرد، که تحت تأثیر نرخ‌های وام مسکن و قیمت‌های بالاتر مصالح ساختمانی تحت تأثیر قرار گرفت، که نشان می‌دهد بازار مسکن می‌تواند در سه ماهه سوم کاهش بیشتری پیدا کند.

فیل فلین، تحلیلگر گروه پرایس فیوچرز گفت: «تجار نفت به دلیل نگرانی در مورد کندی رشد اقتصادی و مصرف انرژی مسکن واکنش نشان دادند. “این ما را غافلگیر کرد.”

بانک مرکزی چین نرخ های وام را کاهش داد تا تلاش کند تقاضا را احیا کند، زیرا اقتصاد این کشور در ماه ژوئیه به طور غیرمنتظره ای کاهش یافت، پس از اینکه سیاست پکن در برابر کووید صفر و بحران املاک باعث کاهش فعالیت کارخانه ها و خرده فروشی ها شد.

رسانه های دولتی به نقل از نخست وزیر لی کچیانگ گفتند که چین به طور منطقی حمایت سیاست های کلان از اقتصاد را افزایش خواهد داد.

بارکلیز پیش بینی خود از قیمت برنت را برای امسال و سال آینده ۸ دلار در هر بشکه کاهش داد، زیرا انتظار دارد در کوتاه مدت مازاد نفت خام زیادی به دلیل عرضه “مقاوم” روسیه داشته باشد.

فعالان بازار منتظر داده های صنعت در مورد ذخایر نفت ایالات متحده بودند که در اواخر روز سه شنبه انتظار می رفت. نظرسنجی اولیه رویترز در روز دوشنبه نشان داد که ذخایر نفت خام و بنزین احتمالا هفته گذشته کاهش یافته است، در حالی که موجودی های تقطیر افزایش یافته است.

https://roydadnaft.ir/16354کپی شد!