فوت مصدوم حادثه پالایشگاه مجتمع گاز پارس جنوبی/ چرا پارس جنوبی بیمارستان ویژه سوانح سوختگی ندارد

به دنبال حادثه نشت گاز در تاریخ ۲۲ تیرماه در پالایشگاه سوم عسلویه چهار مصدوم برجای گذاشت که یکی از مصدومان پس از انتقال به بیمارستان شیراز شب گذشته جان خود را از دست داد.

یکی از حادثه‌دیدگان نشت گاز پالایشگاه سوم مجتمع گازی پارس جنوبی در بیمارستان امیرالمومنین (ع) شیراز درگذشت.

به دنبال حادثه نشت گاز در تاریخ ۲۲ تیرماه در پالایشگاه سوم عسلویه چهار مصدوم به اورژانس بیمارستان منتقل شدند که بلافاصله با حضور همه تیم امدادی تحت مداوا قرار گرفتند.

خوشبختانه دو نفر از مصدومین حادثه آسیب مختصر دیده بودند که به صورت سرپایی مرخص شدند اما متأسفانه دو مصدوم دیگر که یکی ٣۵ ساله و دیگری ۴٢ ساله بودند و نزدیک به محل حادثه حضور داشتند دچار سوختگی ۴۶ درصد و ٢٠ درصد شده بودند.

 خشایار وطن‌خواه رئیس بیمارستان عسلویه در این خصوص عنوان کرده بود: ضمن هماهنگی با ستاد هدایت استان برای این دو مصدوم پذیرش بیمارستان گناوه گرفته شده بود که همراهان مصدومین با اعلام رضایت شخصی آنها را به بیمارستان سوختگی امیر المومنین شیراز منتقل کردند.

فوت یکی از مصدومان حادثه در بیمارستان سوانح سوختگی شیراز

به نقل از بازار محمد صادقی ۳۵ ساله اهل لامرد که شاغل در پالایشگاه سوم مجتمع گاز پارس جنوبی بود، در این حادثه دچار سوختگی ۴۶ درصدی شده بود.

 بلافاصله پس از حادثه، مصدومان به بیمارستان عسلویه و پس از مداوای ۲ نفر از مصدومان، ۲ مجروح به دلیل شدت جراحات به بیمارستان امیرالمومنین (ع) شیراز اعزام‌شدند که محمد صادقی، جوان شاغل در پالایشگاه سوم به دلیل شدت جراحات، شنبه‌شب جان به جان آفرین تسلیم کرد.

چرا پارس جنوبی بیمارستان ویژه ی سوانح سوختگی ندارد؟

سوالی که در اینجا پیش می آید این است که چرا بیمارستان اختصاصی ویژه ی بیماران سوختگی در نزدیکی تاسیسات بزرگ پارس جنوبی وجود ندارد.

مگر نه اینکه این تاسیسات با توجه به حجم بالای نیروی انسانی حاضر در آن و شرایط کاری این تاسیسات که یکی از سخت ترین مشاغل به شمار می آیند که هر لحظه امکان وقوع حادثه در آن وجود دارد؟ پس چرا تاکنون با وجود سودهای و درآمد های کلان این مجموعه تا کنون حتی یک بیمارستان تخصصی ویژه در نزدیکی آن احداث نشده است؟

نزدیک به چهار صد کیلومتر تا نزدیکترین بیمارستان سوختگی

فاصله ی نزدیکترین بیمارستان سوانح سوختگی استان بوشهر از تاسیسات پارس جنوبی حدود ۳۷۲ کیلومتر می باشد و فرد حادثه دیده در این فاصله زمان حیاتی برای درمان را از دست خواهد داد.

حال اینکه به دلیل برخی مسائل مانند کیفیت درمان این بیمار حتی در استان بوشهر نیز مداوا نشده است و به استان فارس و شهر شیراز منتقل شده است.

فاصله‌ی بیمارستان عسلویه تا بیمارستان سوانح سوختگی امیرالمومنین شیراز بیش از ۳۸۰ کیلومتر می باشد که این نشان میدهد این بیمارستان فاصله ای حتی  بیشتری از بیمارستان سوانح سوختگی گناوه دارد.

موضوع دیگر که همراهان مصدومان را بر آن می دارد که با رضایت شخصی به آنها را به شیراز منتقل کنند کیفیت مطلوبتر درمان و امکانات بیشتر بیمارستان امیر المومنین شیراز دارد.

این اتفاق طی دوهفته ی گذشته نیز نشان داد که پس از ایجاد حادثه در بیمارستان شرکت سیمان دشتستان و انتقال مصدومان به بیمارستان سوانح سوختگی گناوه با دستور استاندار آن مصدومان برای مداوا توسط اورژانس هوایی به بیمارستان شیراز منتقل شدند.

این اقدام نشان دهنده ی آن است که در سال های گذشته امکانات این بیمارستان برای مداوای مصدومان و بیماران ارتقاء نیافته و کار آمدی لازم را ندارد و با توجه به آگاهی مسئولان استان بوشهر باید این موضوع پیگیری و نواقص این بیمارستان برطرف شود.

منبع: سپاس خبر

https://roydadnaft.ir/15834کپی شد!